Umowy i aneksy z operatorami muszą określać takie szczegóły, jak zakres obsługi serwisowej czy terminy składania reklamacji. Vectra tego nie dopilnowała, ale skarg konsumentów wysłuchał Urząd Komunikacji Elektronicznej, który nałożył na spółkę dość wysoką karę.
reklama
Wczoraj Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) nałożył na Vectra S.A. karę pieniężną w wysokości 350 tys. złotych. Jest to wynik "serii skarg konsumenckich", a decyzja o nałożeniu kary została wydana po przeprowadzeniu stosownej kontroli w firmie.
Prezes UKE przeanalizował kopie umów i aneksów do umów zawartych z użytkownikami, a także dokumentację prowadzonych przez spółkę postępowań reklamacyjnych. Analiza wykazała naruszenia przepisów Prawa telekomunikacyjnego oraz przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego. Nieprawidłowości stwierdzono w większości kontrolowanych umów.
Zdaniem UKE Vectra S.A. nie dopełniła obowiązków w zakresie m.in.:
Powyższa lista dotyczy większości, ale nie wszystkich uchybień.
Prezes UKE podkreśliła, że ustalając wysokość kary dla Vectry, brano pod uwagę dotychczasową działalność tego operatora oraz jego możliwości finansowe. Jak zwykle w takich przypadkach bywa, informacja o karze jest istotna także dla klientów innych operatorów, gdyż stanowi potwierdzenie praw konsumentów co do tego, jakie są obowiązki operatorów.
Czytaj także: UOKiK bierze na celownik Telepolskę i Telekomunikację Novum
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Pod choinkami było 2,5 razy więcej smartfonów i tabletów niż w zeszłym roku
|
|
|
|
|
|