Wielu klientów rozważa przesiadkę z Windows 7 na nowy system operacyjny, ale niekoniecznie będzie to Windows 8 - wynika z badań Avasta. Niezależnie od tego urządzenie Surface od Microsoftu wydaje się interesować potencjalnych nabywców, a jego krytycy do złudzenia przypominają krytyków iPada z roku 2010.
reklama
Windows 8 jest na rynku już trzy tygodnie i jak mu idzie?
Wyniki ciekawych badań firmy Avast opublikował USA Today. Producent antywirusa pytał swoich użytkowników o Windowsa 8 na dzień przed premierą. Otrzymał 350 tys. odpowiedzi, w tym ponad 135 tys. odpowiedzi z USA. Wśród badanych były osoby korzystające zarówno z Windowsa 7, jak i Windowsa Vista oraz XP.
Okazało się, że 60% badanych słyszało coś o Windowsie 8. Sugeruje to, że Microsoft dobrze sobie poradził z wyrobieniem w klientach świadomości istnienia produktu. Mimo to tylko 9% respondentów stwierdziło, że kupi nowy komputer, by korzystać z nowego systemu. 70% badanych pozostanie przy tym co już ma.
Wśród użytkowników z USA aż 16% planuje zakup nowego komputera. Niestety z tej grupy aż 30% planuje zakup iPada, a 12% zakup komputera Mac. Trzeba przy tym zaznaczyć, że 68% kupi nowego PC-ta, zatem Windows 8 może mieć niezły zbyt, ale zainteresowanie alternatywami wyraźnie wzrosło.
Niektórzy Czytelnicy mogli zauważyć, że procenty w podanych tu wynikach nie sumują się do 100. Wynika to z faktu, że dla części osób iPad będzie drugim lub trzecim komputerem w domu (zob. USA Today, U.S. consumers hesitant to make switch to Windows 8).
Na pociechę dla Microsoftu warto dodać, że urządzenie Surface wydaje się wzbudzać zainteresowanie. Z danych firmy AdDuplex, która dostarcza reklamy wyświetlane w aplikacjach, wynika, że Surface jest najbardziej popularnym urządzeniem przenośnym dla Windowsa 8/RT, tzn. jest to urządzenie, które w zestawieniu poszczególnych modeli ma największy udział w rynku.
Wiele osób powie, że ten wynik to żaden sukces. Rynek urządzeń dla Windowsa 8 dopiero raczkuje. Z drugiej strony jest to sygnał mówiący o tym, że ludzie chcą przenośnego Windowsa właśnie na Surface, że są gotowi kupować to urządzenie. Oczywiście przy ocenianiu statystyk trzeba mieć na uwadze, że dane AdDuplex opierają się na reklamach wyświetlanych w aplikacjach ze sklepu Microsoftu.
Co ciekawe, choć Surface jest najpopularniejszy, to HP wydaje się najważniejszym producentem urządzeń z Windows 8/RT. Żaden z modeli HP nie jest tak popularny, jak Surface, ale według AdDuplex wszystkie urządzenia HP łącznie mają 24% udziału w rynku urządzeń dla nowych Windowsów, podczas gdy Surface ma 17%.
W pewnym sensie Microsoft i HP weszły sobie w paradę i to widać nie tylko na wykresach. Przedstawiciel HP Todd Bradley w wywiadzie dla CITEworld nie mógł się powstrzymać od wyrażnia negatywnej opinii o Surface.
- Nie nazwałbym Surface konkurencją (...) Ma tendencje do powolnego działania, jest nieco prowizoryczny, gdy go używasz... jest drogi - mówił Bradley (zob. HP's Todd Bradley: Surface is no competition to us).
Wcześniej szef Apple Tim Cook mówił, że Surface to "auto, które unosi się i lata", ale niekoniecznie robi te rzeczy dobrze. Cook mówił też, że do produkt "mylący" i "kompromisowy".
Szczerze powiedziawszy, to wszystko przypomina... krytykę pod adresem iPada, gdy ten wchodził na rynek w 2010 roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|