Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Onet w rękach Ringier Axel Springer - jest zgoda UOKiK

19-09-2012, 08:10

Zgodę na przejęcie Onet.pl przez koncern medialny Ringier Axel Springer wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dla wcześniejszego właściciela, tj. TVN, Onet nie był najszczęśliwszym nabytkiem, ale dla niemiecko-szwajcarskiego koncernu portal ma duże znaczenie strategiczne.

W czerwcu pojawiły się informacje o tym, że Ringier Axel Springer kupi Onet za 968,8 mln zł. Transakcja musiała uzyskać aprobatę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Czytaj: Ringier Axel Springer kupił Onet za 968,8 mln zł

Wczoraj Prezes UOKiK wydała zgodę na przejęcie - przeprowadzone postępowanie wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na polskim rynku. Według UOKiK działalność Onetu i Ringier Axel Springer pokrywa się jedynie na krajowym rynku reklamy internetowej oraz wortali tematycznych, jednak na żadnym z nich łączny udział przedsiębiorców nie przekracza 20 proc.

Od ponad dekady największy polski portal należał do TVN, który zapłacił za niego 1,37 mld zł. Widać więc, że dla TVN nie była to najlepsza inwestycja.

Sonda
Jak Ringier Axel Springer może wpłynąć na Onet.pl?
  • oferta portalu polepszy się
  • oferta portalu pogorszy się
  • raczej nic się nie zmieni
wyniki  komentarze

Ringier Axel Springer Media jest spółką holdingową utworzoną w 2010 r. przez dwa koncerny medialne - Axel Springer i Ringier. Jest wydawcą ponad 100 gazet i czasopism oraz prowadzi stacje telewizyjne i radiowe. W Polsce wydaje m.in. Fakt, Przegląd Sportowy, Forbes, Newsweek oraz Auto Świat, a także współkontroluje spółkę Infor Biznes, właściciela Dziennika Gazety Prawnej.

Zdaniem analityków obecna wycena Onetu i tak jest wysoka, ale nowy nabywca portalu bardzo liczył na przejęcie podmiotu internetowego, który mógłby uzupełnić jego ofertę reklamową. Onet.pl wydaje się te warunki spełniać idealnie - ma najwyższą świadomość spontaniczną wśród mediów w Polsce, a rzesza użytkowników przekraczająca 18 mln daje mu szczególną pozycję na rynku reklamy online w Polsce.

Zobacz: Onet jako lider w liczbach (infografika)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UOKiK



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik