Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Windowsa 8 Pro będzie można kupić za 40 dolarów

03-07-2012, 07:26

Dokładnie za 39,99 dolarów będą mogli pobrać Windowsa 8 Pro użytkownicy, którzy wcześniej korzystali z innej wersji Windowsa - ogłosił Microsoft. Wygląda więc na to, że Microsoft próbuje obniżać ceny swoich produktów i w dodatku odchodzi od pudełek.

Wczoraj na blogu ekipy Windowsa Brandon LeBlanc napisał, że na 131 rynkach posiadacze systemów Windows XP, Windows Vista oraz Windows 7 będą mogli pobrać aktualizację do Windowsa 8 Pro za jedyne 39,99 USD. Po aktualizacji będzie można za darmo dodać funkcje Windows Media Center.

Asystent aktualizacji do Windows 8 Pro
fot. - Asystent aktualizacji do Windows 8 Pro

Cała procedura aktualizacji ma się odbywać przez asystenta aktualizacji. Upewni się on, że dany komputer jest gotowy do pracy z Windowsem 8 i poinformuje użytkownika o wszelkich problemach z kompatybilnością. Użytkownik dostanie w aktualizacji edycję Pro niezależnie od tego, jakiej edycji Windowsa używał wcześniej.

Czytaj: Wyrok: Microsoft ma zapłacić 860 mln EUR za zawyżanie opłat za informację

Posiadacze Windows 7 będą mogli po aktualizacji zachować wszystko, z używanymi aplikacjami włącznie. Użytkownicy Windows Vista zachowają swoje ustawienia systemowe oraz osobiste pliki, natomiast użytkownicy Windowsa XP tylko osobiste pliki. Będzie można również przeprowadzić taką aktualizację, która gruntownie sformatuje dysk i pozwoli zacząć "od nowa".

Użytkownik będzie miał możliwość utworzenia kopii zapasowej systemu na nośniku USB lub w postaci pliku .ISO. Będzie można również kupić DVD z płytą zapasową.

Oczywiście nadal będzie opcja kupienia Windowsa w pudełku. Aktualizacja w tej wersji będzie początkowo kosztować 69,99 USD.

Sonda
40 dolarów za aktualizację Windowsa to rozsądna cena?
  • tak
  • to za niska cena
  • to wciąż za dużo
wyniki  komentarze

Zaoferowane ceny są naprawdę dobre. Wcześniej osoby aktualizujące system Windows musiały się liczyć z wydatkami przekraczającymi 100 dolarów. W obecnej sytuacji Microsoftu trudniej nazwać takie decyzje inaczej jak "rozsądnymi". Również ogłoszone wcześniej ograniczenie liczby edycji Windowsa było rozsądne.

Microsoft musi tak kształtować politykę cenową, aby po premierze Windowsa 8 uzyskać szybki wzrost sprzedaży. Firma najwyraźniej już wie, że tego wzrostu nie zapewni tylko "nowy Windows". To musi być naprawdę dobry produkt, a poza tym - mając na uwadze alternatywy - musi to być produkt konkurencyjny cenowo.

Microsoft konkuruje już nie tylko z innymi systemami operacyjnymi. Musi on stawić czoła konkurencji komputerów z tabletami i smartfonami. Ludzie sięgają po coraz to inne urządzenia i wcale nie oczekują, że na tych urządzeniach znajdzie się Windows. Niewątpliwy władca rynku sprzed kilku lat musi przekonywać do siebie użytkowników.

Czytaj: Surface ma wiele wad. Zobacz, czemu go nie kupisz (wideo)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *