Społecznościowy gigant już teraz wyświetla płatne treści na urządzeniach mobilnych, testując całość z niewielką grupą klientów. Okazuje się, że rozwiązanie może wkrótce okazać się hitem wśród reklamodawców.
W mobilne reklamy Facebooka użytkownicy klikają 13 razy częściej niż w analogiczne jednostki wyświetlane na komputerach PC - wynika z danych największych partnerów reklamowych Faceoboka, którzy wykorzystują do testów jego API (zob. TechCrunch, They Work! Facebook Mobile Ads Are Clicked 13X More, Earn 11X More Money Than Its Desktop Ads).
W przypadku firm takich, jak TBG Digital, AdParlor, Nanigans czy Spruce Media, reklamy mobilne przynosiły również znacznie więcej pieniędzy. Wzrost przychodów był czasem aż 11-krotny, co zdaje się potwierdzać, że przyszłość reklam to właśnie urządzenia przenośne.
Warto zauważyć, że na razie Facebook nie wyświetla banerów na smartfonach czy tabletach. Użytkownikom serwowane są za to historie sponsorowane, czyli reklamy pojawiające się bezpośrednio w strumieniu wiadomości. Wiadomości tego typu, wyświetlone zależnie od lokalizacji, okazują się niezwykle skuteczne.
Średni CTR (współczynnik kliknięć) dla historii sponsorowanych wyświetlanych użytkownikom pecetów wynosił 0,588%, natomiast cena jednego kliknięcia to w tym przypadku 0,63 dolara. Choć w przypadku reklam mobilnych dotarcie do użytkowników było nieco droższe (CPC na poziomie 0,86 dolara), współczynnik kliknięć okazał się znacznie lepszy i wynosił 1,140%.
Na razie trudno przewidzieć, czy duże zainteresowanie reklamami w mobilnych narzędziach Facebooka wynika z ich atrakcyjności. Być może użytkownicy zwyczajnie klikają w nowy typ treści z ciekawości, a wkrótce skuteczność tego typu materiałów znacznie spadnie. Jednego możemy być pewni: urządzenia mobilne to przyszłość usługi Zuckerberga, a zatem rozwój mobilnych form reklamowych nie raz może jeszcze nas zaskoczyć.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|