Inżynierowie Intela mieli zaczerpnąć lekcje od twórców samolotów, by uczynić nowe ultrabooki bardziej wytrzymałymi - informuje agencja Reuters. Zastosowanie nowych technologii ma również pozwolić na obniżenie ich cen.
reklama
Intel chce stworzyć nowy typ obudowy, który będzie bardzo wytrzymały również, gdy zostanie zbudowany z tańszych materiałów. O ile ultrabooki nierzadko wykorzystują trwałe metalowe części, ceny tego typu sprzętów są dla wielu użytkowników zbyt wysokie.
Zdaniem pracowników amerykańskiego koncernu, zastosowanie plastikowych obudów, zamiast tych metalowych, może obniżyć koszty produkcji urządzenia nawet o 75 dolarów. Intel wciąż szuka oszczędności w związku z budową ultrabooków, by nie zostać zmuszonym do obniżania cen procesorów - informuje agencja Reuters (zob. Intel inspired by aerospace to make sturdier laptops).
W ubiegłym miesiącu dyrektor generalny Intela Paul Otellini zapewniał, że najtańsze ultrabooki mają być dostępne już za ok. 699 dolarów. Za wiele urządzeń tego typu, które konkurują np. z MacBookami Air, trzeba jednak zapłacić ponad 1000 dolarów. Pracownicy Intela już teraz mieli zauważyć, że bazując na technologiach lotniczych, można zmienić położenie dysku i płyty głównej netbooków tak, by były znacznie bardziej wytrzymałe.
Warto przypomnieć, że pod koniec maja Gigabyte zaprezentowało najlżejszego netbooka na świecie z procesorem Intela. Urządzenie o nazwie X11 waży zaledwie 975 gramów, a jego grubość w różnych częściach obudowy waha się od 3 do 16,5 milimetra. Sprzęt może się również pochwalić bardzo dobrymi parametrami, w tym dyskiem SSD o pojemności 128 GB, a także 4 GB pamięci RAM DDR3 oraz kartą graficzną Intel HD Graphics 4000.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Wejściówki na konferencję "Technologie mobilne - wyzwania informatyki śledczej" rozdane
|
|
|
|
|
|