Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wytwórcy netbooków mogą zmniejszyć produkcję

29-05-2012, 16:41

Tajwańscy producenci netbooków już od czerwca mają zmniejszać zamówienia na podzespoły, co może prowadzić do produkcji tego typu urządzeń w ilościach niższych niż prognozowano - informuje Digitimes.

Największy wpływ na produkcję netbooków ma mieć trwający w Europie kryzys ekonomiczny, który przekłada się na mniejsze zainteresowanie komputerami przenośnymi. Co jednak istotne, do tej pory wytwórcy tego typu sprzętu nie informowali oficjalnie o zmianie prognoz swoich wyników za drugi kwartał - zauważa Digitimes (zob. Notebook ODMs starting to reduce component orders for June).

Czytaj także: Spada sprzedaż Acera w kwietniu

Quanta Computer zapowiadało wcześniej wzrost kwartalny sięgający 5-10%, Compal Electronics przewidywało utrzymanie tego wskaźnika na poziomie 15%, natomiast Pegatron Technology prognozowało zwiększenie sprzedaży nawet o 30-35%. Na tym tle słabo wypada Wistron oczekujące wzrostu na poziomie 0-5%.

W poprawie sytuacji producentów netbooków ma pomóc Microsoft, który w drugiej połowie tego roku powinien zaprezentować Windowsa 8. System taki sprawdzi się przede wszystkim na urządzeniach wyposażonych w dotykowy ekran. Koncern z Redmond chce, by wyświetlacze takie stosowane były także w komputerach z klawiaturą.

Znacznie istotniejsze problemy mogą mieć natomiast producenci biurkowych pecetów, które nie budzą już tak dużego zainteresowania ze względu na rosnącą liczbę alternatyw w postaci wygodnych tabletów czy smartfonów. Niedawno Dell poinformował, że tylko w ostatnim kwartale jego sprzedaż dla konsumentów detalicznych spadła o 12%.

Czytaj także: Wyniki Della zawiodły inwestorów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Digitimes