Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google Play wprowadza subskrypcje

24-05-2012, 20:26

Nowy model płatności w aplikacjach ma pomóc wydawcom w zarabianiu na mobilnych treściach - czytamy na blogu deweloperów Androida. Kolejne możliwości zarobku mają uczynić Google Play jeszcze bardziej konkurencyjnym.

robot sprzątający

reklama


Już rok temu Google wprowadziło do swojego sklepu Google Play (wtedy Android Market) obsługę płatności w aplikacjach. Kalifornijski koncern zauważa, że 23 z 24 przynoszących największe zyski aplikacji funkcjonuje właśnie w ten sposób.

Czytaj także: Rozpoczęto aktualizowanie Galaxy Note do Androida 4.0

Wykorzystywanie płatności w aplikacjach pozwala m.in. na udostępnianie możliwości testu narzędzia przed zakupem, sprzedawania dodatkowych funkcji czy wirtualnych dóbr. Google zdecydowało, że przeniesie teraz płatności w aplikacjach "na kolejny poziom", oferując funkcję subskrypcji.

Funkcja subskrypcji w Google Play
fot. - Funkcja subskrypcji w Google Play
- Wszystkie subskrypcje odnawiają się automatycznie, dla każdej gry i każdego innego rodzaju subskrypcji - czytamy na blogu deweloperów Androida. - Deweloperzy ustalają jedynie cenę i częstotliwość opłat, a Google Play zajmuje się obsługą transakcji za nich, podobnie jak w przypadku wszystkich innych produktów wykorzystujących płatności w aplikacjach.

Użytkownicy Androida, który cały czas zyskuje popularność na smartfonach, mogą oczywiście w każdym momencie anulować subskrypcję. Wyszukiwarkowy gigant zapewnia, że podczas tworzenia rozwiązania zależało mu na dużej elastyczności, a wydawcy mogą dzięki temu sprzedawać nie tylko kolejne wydania magazynów, ale również poziomy w grach czy nawet muzykę oraz treści wideo.

Czytaj także: Niemal milion tabletów trafi do szkół w Tajlandii


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Android Developers