Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Urządzenia z iOS oraz Androidem zyskują popularność

24-05-2012, 19:48

Smatrfony z Androidem oraz iOS stanowiły ponad 80% wszystkich tego typu urządzeń dostarczanych w pierwszym kwartale do sklepów - poinformowała firma badawcza IDC. W ostatnim czasie znacznie wzrosły również udziały takich smartfonów w rynku.

robot sprzątający

reklama


W pierwszym kwartale pod kontrolą Androida działało 59% smartfonów, natomiast konkurencyjny iOS obecny był na 23% tego typu urządzeń. W pierwszych trzech miesiącach roku do sklepów trafiło łącznie 152,3 miliona nowoczesnych telefonów.

Czytaj także: Rozpoczęto aktualizowanie Galaxy Note do Androida 4.0

Warto przypomnieć, że jeszcze w analogicznym okresie 2011 roku iOS oraz Android odpowiedzialne były wyłącznie za 54,5% dostarczanych na rynek smartfonów - zauważa IDC. Liderzy rynku coraz mocniej oddalają się jednak od innych platform mobilnych, jak Symbian, BlackBerry, czy też sprzętów z Linuksem oraz Windows Phone.

- Popularność Androida oraz iOS pochodzi z połączenia cech, za którymi konkurenci wciąż próbują nadążyć - powiedział analityk Ramon Llamas z IDC. - Ani Android, ani iOS nie były pierwsze na rynku z większością oferowanych przez siebie funkcji, jednak intuicyjność jaką zaoferowały użytkownikom, szybko zdobyła masowe uznanie.

Według firmy Kantar WorldPanel to Android zyskiwał popularność najszybciej na kluczowych dla sprzedawców smartfonów rynkach w pierwszym kwartale tego roku. We Włoszech oraz Hiszpanii w ciągu roku udziały w rynku Androida niemal się podwoiły, osiągając odpowiednio 49% i 72%. Również w Niemczech wynik "Zielonego Robota" jest bardzo dobry i oscyluje w granicach 62%.

Czytaj także: Niemal milion tabletów trafi do szkół w Tajlandii


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC