Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Chmury ryzykowne, ale coraz popularniejsze

03-05-2012, 16:13

Większość pytanych użytkowników uznaje rozwiązania oparte o cyfrowe chmury za "ryzykowne", co jednak niewielu przeszkadza w ich wykorzystywaniu - wynika z badania przeprowadzonego wśród uczestników konferencji Infosec Europe.

Jak zauważa firma Sophos, zajmująca się bezpieczeństwem cyfrowym, w korporacjach przybywa rozwiązań chmurowych. Wygląda na to, że problemy związane z zabezpieczeniami tego typu usług nie przeszkodzą w dalszej adopcji tego typu technologii.

Czytaj także: Chmura Storino dla sieci Play

- Przedsiębiorcy obawiają się przede wszystkim, że infrastruktury skierowane do zwykłych internautów (jak Dropbox) nie będą wspierały wymagań stawianych przez korporacje - uważa Chris Pace z firmy Sophos. - Wiele firm w związku z tym pozostawia więc użytkownikom kontrolę co do tego, w jaki sposób przechowują dane.

45% z 214 uczestników konferencji Infosec Europe przyznało, że wykorzystuje usługi chmurowe do pracy. Jednocześnie 64% uznaje tego typu zachowanie za "ryzykowne". Jak zauważa firma Sophos, tak duża świadomość zagrożeń płynących z nadmiernego zaufania technologiom chmurowym dobrze świadczy o uczestnikach spotkania, choć nie oddaje szerszego obrazu.

Pewnym można być jednak, że rozwiązania cloud computing będą w przyszłości coraz bardziej przenikały do świata "zwykłych użytkowników", którzy często mogą nie wiedzieć, co dzieje się z ich danymi. Niedawno swój własny dysk sieciowy zaprezentowała nawet firma Google, która chce w jednym miejscu skupić dokumenty użytkowników wykorzystywane również pracy.

Czytaj także: Dropbox ma pecha - Microsoft i Google walczą o chmurę

Partner serwisu o Cloud Computing - "Firma w Chmurze" oferuje:

Firma w Chmurze - Cloud Computing za darmo


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Sophos