Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

IDC: Samsung liderem rynku smartfonów

01-05-2012, 15:37

Zarówno pod względem liczby wyprodukowanych urządzeń, jak i udziałów w rynku, Samsung był w pierwszym kwartale tego roku zdecydowanym liderem rynku smarfonów - poinformowała firma badawcza IDC.

Według nowego raportu IDC, Samsung tylko w pierwszym kwartale dostarczył do sklepów ponad 42,2 miliona smartfonów. Był to dla koreańskiego producenta wzrost aż o 267% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Czytaj także: Angry Birds rekordowo popularne (wideo)

Na drugim miejscu zestawienia znajduje się obecnie firma Apple, która w pierwszych trzech miesiącach 2012 roku dostarczyła do sklepów 35,1 miliona smartfonów (wzrost o 88,7% rok do roku). Obecnie kalifornijski koncern przegrywa również, jeśli chodzi o udziały w rynku wynoszące 24,2%, przy 29,1% należących do Samsunga.

Najwięksi producenci smartfonów w pierwszym kwartale
fot. IDC - Najwięksi producenci smartfonów w pierwszym kwartale
Liderzy rynku nie pozostawiają jednak wiele miejsca dla mniej znanych marek. Nokia znajdująca się na trzeciej pozycji dostarczyła w pierwszym kwartale roku aż o połowę smartfonów mniej niż przed rokiem. Dla fińskiego koncernu przechodzącego trudny okres, wciąż oznaczało to jednak sprzedaż 11,9 miliona urządzeń i udziały na rynku smartfonów sięgające 8,2%. 

W ciągu roku znacznie spadły również udziały w rynku Research In Motion (-29,7%) i HTC (-23,3%). Tajwański producent już jakiś czas temu zaprezentował jednak linię wysokiej klasy smartfonów, które mają przywrócić firmie zyskowność. W znacznie gorszej sytuacji jest RIM, wciąż opierające się przede wszystkim na starszych wydaniach BlackBerry.

Czytaj także: Amerykanie niechętni mobilnym płatnościom


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC