Choć szybko przybywa usług oferujących mobilne płatności, przekonanie klientów do porzucenia portfeli może być znacznie trudniejsze, niż to się wydaje - donoszą naukowy z Uniwersytetu Kalifornijskiego. Amerykanie, znani z zainteresowania nowinkami technicznymi, niechętnie przyglądają się płaceniu telefonem.
W ankiecie przeprowadzonej przez Uniwersytet Kalifornijski aż 74% "dorosłych użytkowników internetu" wskazało, że nie ma w planach wykorzystywania żadnego rodzaju mobilnych płatności. Nie wróży to dobrze usługom takim, jak Google Wallet.
Główną przeszkodą, jaką wskazywali internauci, była utrata prywatności. Podczas płacenia urządzeniami elektronicznymi nawet za drobne zakupy pozostawiamy bardzo dokładne informacje na temat swoich upodobań. Choć tego typu dane wykorzystywane mogą być do serwowania lepiej dopasowanych reklam czy promocji, wielu użytkowników nie zgadza się na tego typu kompromisy.
Aż 96% ankietowanych poinformowało, że jest przeciwnych systemowi, który wykorzystywałby telefon do śledzenia ich zachowania w sklepie. Nieco mniej, bo 81% nie wyraziłoby zgody na dzielenie się numerem telefonu czy adresem zamieszkania, podczas dokonywania płatności w sklepie z wykorzystaniem mobilnych usług.
Najchętniej ankietowani dzielili się e-mailem, czego możliwość zadeklarowało 51% pytanych. Biorąc pod uwagę, że już teraz rozwijane są systemy płatności oparte na przykład o popularne witryny społecznościowe, wydaje się, że niełatwo będzie uciec od dokonywania zakupów bez użycia fizycznych banknotów czy monet - już teraz zjawisko takie obserwować można np. w Szwecji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|