Znany producent konsol coraz gorzej radzi sobie z rosnącą konkurencją produkującą wydajne smartfony i tablety, bez trudu radzące sobie z uruchamianiem zaawansowanych graficznie gier. Nintendo będzie musiało wkrótce podjąć trudne decyzje - informuje agencja Reuters.
reklama
Choć w 2006 roku Nintendo wprowadziło gry do domów setek tysięcy użytkowników, rynek ten znacznie zmienił się w ostatnich latach - zauważa Reuters. Kultowy koncern musi się zmierzyć z coraz mniejszym zainteresowaniem dedykowanymi urządzeniami do gier.
- Zostali pokonani przez smartfony, tablety, w szczególności zmianę upodobań użytkowników i co najważniejsze, przez czas - powiedział analityk David Gibson z tokijskiej firmy Macquarie. Jeszcze w tym tygodniu Nintendo ma poinformować o pierwszej w swojej historii kwartalnej stracie operacyjnej.
W styczniu korporacja poinformowała o znacznie mniejszym zainteresowaniu zarówno swoimi konsolami Wii, jak i przenośnymi urządzeniami 3DS. W miarę jak popularne gadżety od firmy Apple czy Samsunga zyskują coraz większe grono użytkowników, walka o klientów zainteresowanych dedykowanymi do gier urządzeniami jest coraz trudniejsza.
W marcu Nintendo ujawniło, że w rok sprzedało ponad 4,5 miliona przenośnych konsol 3DS, co choć jest mniejszym wynikiem niż szacowano wcześniej, wciąż należy uznawać za niemały sukces. W przyszłości urządzenie wsparte zostanie przez wiele gier przygotowywanych przez nas, a także zewnętrzne firmy, co pozwoli cieszyć się użytkownikom większą bazą dostępnych tytułów - zapewniali przedstawiciele firmy.
Pozycja Nintendo wciąż w dużej mierze bazuje na popularnych grach, jak Super Mario czy tytułach tworzonych przez inne studia współpracujące z azjatycką firmą. Zdaniem analityków korporacja potrzebuje radykalnej zmiany, jeśli chodzi o swój sprzęt, a szczególnie wysoko punktowana będzie tutaj kreatywność. Stworzenie własnego tabletu czy smartfona może okazać się niewystarczające.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|