Drugi co do wielkości azjatycki producent smartfonów, firma HTC, opublikował raport finansowy za pierwszy kwartał tego roku, który z pewnością nie uciszy akcjonariuszy. Koncern przekazał jednak inwestorom dokładne plany na przyszłość.
Przychód netto HTC za pierwszy kwartał tego roku wyniósł zaledwie 151 milionów dolarów - poinformowała tajwańska korporacja. To aż o 70% mniej niż jeszcze przed rokiem.
- Po prostu wyślizgnął nam się rynek smartfonów w czwartym kwartale - przyznał dyrektor finansowy HTC Winston Yung podczas konferencji na początku lutego. W ten sposób producent przygotowywał inwestorów do trudniejszego okresu, który jednak nazywa "przejściowym".
- Wzrost sprzedaży smartfonów HTC w drugim kwartale powinien być większy niż w przypadku głównych konkurentów, jak Apple czy Samsung - powiedział analityk Dale Gai z Barclays Plc in Taipei, który na początku kwietnia zalecał wstrzymanie się ze sprzedażą akcji HTC. Przychody korporacji spadły w ciągu roku o 35%.
- Nauczyliśmy się wiele z czwartego kwartału ubiegłego roku - zapewniał niedawno Yung. Jak mówił w lutym, design produktów HTC "mógłby być lepszy". Po tym jak kilka tygodni temu koncern zaprezentował nową linię smartfonów HTC One, inwestorzy rzeczywiście uwierzyli, że poprawa sytuacji w firmie jest już na horyzoncie.
Nowe urządzenia cechują się świetnymi parametrami technicznymi, a jak jeszcze w tym tygodniu zapewniał Jason Mackenzie szefujący w HTC działowi marketingu i sprzedaży: Marka One jest bardzo istotna dla przyszłości HTC. Traktujemy ją wyjątkowo.
W rozmowie z CNET Mackenzie zapewniał, że koncern chce produkować urządzenia najwyższej klasy, których będzie jednak mniej, co ma pozwolić na skupienie działań marketingowych. Nie zobaczycie już szaleństwa z ostatniego roku - powiedział jeden z szefów HTC.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|