Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Możesz porównać ceny e-booków

21-03-2012, 08:42

Kilka dni temu wystartowała prawdopodobnie pierwsza polska porównywarka cen e-booków. Można dzięki niej sprawdzić ceny 42 tysięcy książek elektronicznych z 8 księgarń internetowych.

Porównywarka cen e-booków od Świata Czytników
fot. - Porównywarka cen e-booków od Świata Czytników
- Przy decyzji, gdzie kupić książkę elektroniczną, nie zawsze najważniejsza jest cena - mówi Robert Drózd, twórca serwisu i autor Świata Czytników. - Często ważniejsze jest to, czy format, w którym kupimy e-booka, pasuje do urządzeń, na których będziemy go czytali. Ale dla wielu osób liczy się przede wszystkim to, czy książka nie jest sprzedawana z zabezpieczeniami DRM, które utrudniają korzystanie z niej. W wynikach wyszukiwania na pierwszych miejscu znajdują się pliki bez takich zabezpieczeń.

Na początku serwis przeszukuje około 42 tysięcy e-booków pochodzących z 8 księgarni. Wśród nich są potentaci polskiego rynku, tacy jak Nexto i Virtualo, są też małe wydawnictwa, jak Escape Magazine. Dla miłośników klasyki literatury w serwisie znalazły się też darmowe e-booki z Wolnych Lektur. Prowadzone są rozmowy z kolejnymi księgarniami.

Czytaj też: Ceneo: nasza usługa daje nam przewagę nad konkurencją

- Jeszcze pół roku temu taki serwis nie mógłby powstać, gdyż nie było czego porównywać - twierdzi Robert Drózd. - Jednak od grudnia ubiegłego roku widzimy ofensywę polskich e-booków. W zasadzie nie ma dnia, gdy nie ukazują się nowe tytuły. Cieszy mnie to, że wydawcy nie czekają z założonymi rękami na wejście Amazonu, ale coraz częściej podejmują sami inicjatywę.

Serwis ma obecnie charakter publicznej bety, a prace nad nim trwały 3 tygodnie. Porównywarkę cen e-booków można odwiedzić pod adresem: ebooki.swiatczytnikow.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *