Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Operatorzy tracą miliardy przez Facebooka?

22-02-2012, 20:24

Komunikatory społecznościowe, które zwalniają wielu użytkowników z konieczności posługiwania się SMS-ami, powodują straty u operatorów komórkowych sięgające kilkunastu miliardów dolarów - poinformowała firma analityczna Ovum.

robot sprzątający

reklama


Usługi umożliwiające komunikację mobilną (z aplikacją Facebook Messenger na czele) kosztować miały w ubiegłym roku operatorów ponad 13,9 miliarda dolarów - wyliczyli analitycy Ovum. W przyszłości SMS-y mają być w dalszym ciągu wypierane przez tego typu narzędzia.

Czytaj także: Lenovo chce się skupić na nowej generacji telewizorów

Oprócz narzędzia od Facebooka często wykorzystywane są również BlackBerry Mesenger czy Whatsapp. Zdaniem analityków operatorzy powinni "pracować razem, by zmierzyć się z wyzwaniami stawianymi przez największych internetowych graczy".

Sytuacji operatorów nie poprawia fakt rosnącej szybko popularności smartfonów. Choć w tym przypadku zarabiają oni często na sprzedaży dodatkowych pakietów internetowych, by sprostać większemu obciążeniu sieci, niezbędne są również gigantyczne nakłady finansowe w rozwój infrastruktury. To rosnące zagrożenie, które można jednak kontrolować dzięki odpowiednim taryfom czy racjonalnym cenom - uważa analityk James Barford.

Warto przypomnieć, że niedawno koreański dostawca usług internetowych zażądał od producentów telewizorów dodatkowych opłat, które planuje przeznaczyć na rozbudowę swojej sieci. Telewizory z dostępem do internetu są jak w pełni załadowane ciężarówki dominujące na internetowej autostradzie, co spowalnia ogólną prędkość - tłumaczył przedstawiciel korporacji KT, która chciała części zysków m.in. od Samsunga czy LG.

Czytaj także: Telewizory 3D coraz popularniejsze


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Ovum