Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Blisko ćwierć miliarda dolarów straciła w całym roku 2011 Motorola Mobility. Udało się jednak zwiększyć przychody z tytułu sprzedaży telefonów komórkowych. Bieżący rok będzie kluczowy dla firmy - zostanie ostatecznie przejęta przez Google'a.

robot sprzątający

reklama


Motorola Mobility, przejęta niedawno przez Google'a, ogłosiła wyniki finansowe za czwarty kwartał 2011 roku oraz za cały zeszły rok. W ostatnich trzech miesiącach przychody wyniosły 3,44 mld USD wobec 3,43 mld USD rok wcześniej. Ponieważ jednak koszty sprzedaży urosły szybciej od przychodów (do 854 mln USD), marża brutto wyniosła 854 mln USD (915 mln USD rok temu).

Czytaj także: Motorola Mobility nie radzi sobie z konkurencją

Ponieważ nie udało się ograniczyć kosztów operacyjnych (wzrosły o 143 mln USD), także i zysk operacyjny był niższy - de facto stał się bowiem stratą w wysokości 78 mln USD, podczas gdy rok wcześniej Motorola była na plusie o 126 mln USD. Ostatecznie strata netto wyniosła 80 mln USD wobec 80 mln USD zysku w czwartym kwartale roku 2010. Strata na akcję wyniosła 27 centów.

Wyniki całoroczne okazały się już jednak częściowo lepsze. Firmie udało się zwiększyć przychody o 14,0 proc., do poziomu 13,06 mld USD. Marża brutto także wzrosła - wyniosła 3,32 wobec 2,97 mld USD. We wszystkich kategoriach kosztowych zanotowano wzrost, a największą pozycją były sprzedaż i administracja - 1,75 mld USD. Na badania i rozwój przeznaczono 1,53 mld USD, czyli o 3,2 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Nie pomogło to jednak amerykańskiemu producentowi poprawić wyniku netto. Strata dalej się pogłębiła. O ile rok 2010 zakończono 79 mln USD na minusie, o tyle rok 2011 był już 249 mln USD pod kreską. Strata na akcję wyniosła 84 centy.

TELEFONY KOMÓRKOWE

Ten segment radził sobie lepiej niż przed rokiem - przychody osiągnęły poziom 2,5 mld USD, o 5 proc. więcej niż w roku poprzednim. W całym roku z kolei komórki wygenerowały 9,5 mld USD przychodów, czyli o 22 proc. więcej niż w roku 2010. Strata operacyjna wyniosła 285 mln USD.

Czytaj także: SetJam przejęty przez Motorolę

Sprzedaż osiągnęła poziom 10,5 mln oraz 42,4 mln komórek w odpowiednio czwartym kwartale i całym roku. Z tego smartfonów sprzedano odpowiednio 5,3 mln oraz 18,7 mln. Motoroli udało się także znaleźć nabywców dla miliona swoich tabletów w całym roku 2011.

Motorola wypuściła w zeszłym roku m.in. nowe modele z linii RAZR, a także Droida RAZR. Na rynku pojawiły się również nowe tablety działające w technologiach 4G oraz LTE - Droid Xyboard 10.1 oraz Xyboard 8.2.

SEGMENT DOMOWY

Sprzedaż w całym roku wyniosła 3,5 mld USD wobec 3,6 mld USD w roku poprzednim, spadek jest więc niewielki. Jeśli jednak spojrzymy tylko na ostatni kwartał, okaże się, że firma wyraźnie traci - przychody wyniosły 897 mln USD, o 11 proc. mniej niż w czwartym kwartale roku poprzedniego.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Design jest wszędzie

Źródło: Motorola Mobility



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E