Prędkość, dostęp do sieci zawsze i wszędzie, jakość multimediów, funkcjonalność i możliwość udostępniania treści to kryteria wpływające na zwiększenie komfortu użytkownika. Eksperci Huawei prognozują, co w najbliższych latach będzie wyznaczać kierunki rozwoju branży technologicznej.
reklama
W ciągu zaledwie 20 lat przepustowość sieci zwiększyła się prawe tysiąckrotnie - od modemu telefonicznego do łącza światłowodowego FTTH - a mimo to użytkownicy ciągle domagają się większej prędkości transferu. Zdaniem Huawei w przyszłości jednak prędkość sieci nie będzie mierzona w odniesieniu do przepustowości wymaganej przez daną usługę, lecz raczej czasem oczekiwania przez użytkownika na odpowiedź sieci. Zerowy czas oczekiwania to nowy paradygmat, który ukształtuje dalszy rozwój internetu.
W miarę rozwoju internetu zmieniała się jego treść - od samego tekstu, przez obrazy i dźwięki, po wysokiej jakości filmy i multimedia nowej generacji, takie jak technika 3D, jakość HD oraz technologie rzeczywistości rozszerzonej. Wszystkie te typy multimediów będą stawać się coraz łatwiej dostępne i szeroko stosowane zarówno w e-handlu, e-marketingu, jak i usługach społecznościowych i mediach.
W ciągu 20 lat liczba użytkowników internetu stacjonarnego doszła do 2 miliardów, jednak wystarczyło jedynie 5 lat, by liczba użytkowników internetu mobilnego osiągnęła poziom 1 miliarda - dwa razy szybciej niż w przypadku internetu stacjonarnego. Dzięki coraz większej dostępności smartfonów i internetu mobilnego użytkownicy mogą być online „zawsze i wszędzie”. Podobnie usługi opcjonalne, a zwłaszcza programy telewizyjne, będą coraz częściej dostępne na żądanie, dając użytkownikom możliwość oglądania ich o dowolnej porze i z o wiele większą swobodą niż obecnie. Warunkiem koniecznym dla zapewnienia dostępu do usług i aplikacji „na żądanie” przez całą dobę w dowolnym miejscu jest internet mobilny.
Historia rozwoju środków umożliwiających interakcję pomiędzy człowiekiem a urządzeniami elektronicznymi prowadzi od klawiatury i myszki do touchpada i kontrolera wyczuwającego ruch. Wyraźny jest odwrót od skomplikowanych narzędzi ku bardziej intuicyjnym rozwiązaniom, dostosowanym do naturalnej formy i sposobu działania ludzkiego ciała. W przyszłości jeszcze bardziej ergonomiczne rozwiązania zwiększą komfort użytkowników, wykorzystując naturalne zachowania człowieka, takie jak mówienie, gestykulacja i komunikowanie emocji.
Sukces serwisów społecznościowych polega na tym, że wyszły poza narzędzia oparte na regułach matematycznych i dotknęły społecznej natury człowieka. Kładąc nacisk na społeczny aspekt internetu, serwisy społecznościowe w pewnym stopniu odpowiadają na potrzeby emocjonalne użytkowników umożliwiając dzielenie się informacjami z innymi ludźmi. Fenomen ten wskazuje na to, że usługi społecznościowe powinny się stać ważnymi funkcjami zarówno serwisów przeznaczonych dla konsumentów, jak i aplikacji biznesowych.
Chęć zwiększania komfortu użytkownika napędza rozwój branży telekomunikacyjnej. Większy komfort oznacza wyższą prędkość, lepszą jakość, większą swobodę, prostotę i łatwość udostępniania informacji – można nawet zaryzykować stwierdzenie, że są to cechy stanowiące odzwierciedlenie natury człowieka ery informacyjnej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|