Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tysiące internautów dzwoniło i wysyłało SMS-y podczas XX Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Operatorzy komórkowi podliczyli zebrane pieniądze, pobito także rekord na Facebooku. Nadal trwają aukcje.

Operatorzy komórkowi dla WOŚP

Klienci sieci T-Mobile i Heyah za pośrednictwem SMS-ów przekazali 706 525 złotych. Klienci TP i Orange zebrali prawie 850 tys. zł, na co złożyły się telefony na specjalną charytatywną linię prawie 4 tys. osób (19 666 zł) oraz SMS-y klientów Orange (na łączną kwotę 817 850 zł). Oprócz tego 423 365 zł zostanie przekazane WOŚP za licytację złotych kart telefonicznych. Karta z numerem 1 została sprzedana za 65 tys. zł. Klienci Play'a wysłali w tym roku prawie dwa razy więcej SMS-ów dla WOŚP niż podczas ubiegłorocznego finału. W ten sposób zebrano ponad 270 tys. zł. Telefon Moto Razr, złoty numer oraz zestaw od operatora zostały wylicytowane za ponad 16 tys. zł. Sieć Plus nie pochwaliła się statystykami.

Podświetlone e-Serce

Setki tysięcy pikseli rozświetliło się w kształt serca w dzień XX Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Rozpaliło je łącznie ponad 4 400 osób, rozświetlając pojedyncze piksele lub też układając z nich wyznania, napisy czy wiadomości dla bliskich osób. W ten sposób uzbierano sumę 81 385 zł. Twórcy twierdzą, że planowali zebrać 50 tys. zł, a w dniu finału nie można było rozpalić ani jednego piksela więcej. Aby włączyć się do akcji, wystarczyło wpłacić przynajmniej jeden grosz.

Rekord świata na Facebooku

Wspieranie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy okazało się silnym magnesem także na największym portalu społecznościowym. Mała, polska strona w ciągu jednego wieczora zyskała więcej fanów niż ogromny fan page Facebooka!

Ogromne zainteresowanie wywołała strona „Jak będzie 100 tys. fanów przekażemy 10 000 PLN dla WOŚP”. Powstała w sobotę ok. godz. 15. Szybko zaczęła zyskiwać fanów dzięki informacjom publikowanym na grupach dyskusyjnych i udostępnieniom użytkowników Facebooka. Prawdziwego przyspieszenie fan page dostał o godz. 18. Fanów gotowych wesprzeć jednym kliknięciem akcję Jurka Owsiaka przybywało z minuty na minutę. O 22:30 było ich już 100 tysięcy.

To prawdziwy ewenement w skali światowej Facebooka. Według analizy catNapoleon.com ogromnymi wzrostami fanów mogą pochwalić się głównie wielkie strony międzynarodowe. W sobotę najwięcej zyskał fan page Facebooka (ponad 65 tys. nowych użytkowników). To niewiele ponad połowa tego, co zdobyła strona „Jak będzie 100 tys. fanów przekażemy 10 000 PLN dla WOŚP”. Według Siepomaga.pl właściciele przekazali deklarowaną kwotę.

Czytaj też: Nietrafiony prezent możesz przekazać na WOŚP

Także spośród polskich fan page'ów bezkonkurencyjny była ten, który wspierał akcję zbierania środków na zakup najnowocześniejszych urządzeń dla ratowania życia wcześniaków oraz pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą. „Jak będzie 100 tys...” przebił pod względem przyrostu fanów największe strony. Patron akcji - Play - w trakcie niedzielnego finału zyskał ponad 17 tys. użytkowników - to 40. wynik na świecie.

Według danych catNapoleon.com także facebookowa strona WOŚP tętniła życiem. Podczas finałowego grania prawie 16 tys. razy klikano "lubię to" pod informacjami o wydarzeniach w Polsce.

Aukcje Allegro

Pomimo tego, iż niektóre aukcje będą trwać do 14 lutego, to niektóre zostały zakończone już wcześniej.

Gadu Gadu wystawiło kolejny swój unikatowy numer (GG: 20), który w tym roku został sprzedany za rekordową kwotę - 50 100 zł. W zeszłym roku numer 19. kosztował o 15 tys. zł mniej. Ewenementem okazała się licytacja miski pewnego internauty, prezentującego, jak je z niej zupę. Miska sprzedała się za 1 000 zł. Za podobną kwotę sprzedano pomnik żołnierza sowieckiego, który ma ponad 2 metry wysokości.

Gdy jedni liczyli pieniądze, drudzy obsługiwali WOŚP od strony technicznej. Według danych Ogicom w czasie XX Wielkiego Finału zanotowano 141 tysięcy wizyt przy paśmie ruchu wychodzącego na poziomie 20 Mbit/s na stronie samego sklepu internetowego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

W tym roku zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na zakup najnowocześniejszych urządzeń do ratowania życia wcześniaków oraz pompy insulinowej dla ciężarnych kobiet zmagających się z cukrzycą.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *