Podpowiedzi, jakie pojawiały się w wyszukiwarce Google, były szkodliwe dla wizerunku jednej z firm ubezpieczeniowych - uznał francuski sąd.
reklama
Jak poinformowała francuska gazeta The Local, Google będzie musiało zapłacić 50 tysięcy euro firmie ubezpieczeniowej Lyonnaise de Garantie. Podpowiedzi przedstawiane przez algorytm wyszukiwarki miały niekorzystnie wpłynąć na liczbę jej klientów.
Po wpisaniu nazwy firmy "Lyonnaise de Garantie" do wyszukiwarki, Google miało dopisywać słowa kluczowe, które sugerowały "oszustwa". Funkcja jest częścią rozwiązania Google Instant, które ma skracać czas niezbędny do wyświetlenia strony z wynikami wyszukiwania.
Do tej pory nierzadko w sieci można było znaleźć różnego rodzaju frazy, które wyszukiwarka dopełniała w nieoczekiwany sposób. Zwykle tego typu odkrycia budziły śmiech, choć wyszukiwarkowy gigant zapewne będzie musiał jeszcze dogłębniej przyjrzeć się problemowi po przegranej sprawie sądowej.
Według The Local we Francji Google było pozywane w związku z sugestiami wyszukiwań już wielokrotnie, jednak ani razu nie skończyło się to skazaniem kalifornijskiej korporacji. Jak zapewniało Google w ubiegłym roku, dzięki tego typu rozwiązaniom udaje się zaoszczędzić aż 3,5 miliarda sekund, jakie użytkownicy straciliby niepotrzebnie w wyszukiwarce.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|