Nowe urządzenia Nokii zostały ocenione jako dopracowane i atrakcyjnie wyglądające, jednak klienci wciąż znacznie częściej wybierają konkurencyjne modele ze znanymi platformami mobilnymi.
reklama
Według badania przeprowadzonego niedawno przez Exane BNP Paribas zaledwie 2% pytanych klientów z Europy jest zainteresowanych nabyciem jednego z nowych smartfonów Nokii. Sukces fińskiego producenta stoi obecnie pod dużym znakiem zapytania, a razem z nim powodzenie mobilnej platformy Microsoftu.
- Nie pozostało już zbyt wiele miejsca na trzeci ekosystem - uważa analityk Pierre Ferragu, który radził niedawno sprzedawanie akcji Nokii. Fiński producent telefonów kilka tygodni temu wyraził odmienne zdanie na ten temat, jednak dotychczasowe chłodne przyjęcie Lumii 800 oraz modelu z numerem 710 nie jest dobrym punktem wyjścia do dalszej ekspansji.
Jak zauważa agencja Reuters, obecnie z platformy Windows Phone (znanej z nowych urządzeń Nokii) korzysta zaledwie 2% wszystkich posiadaczy smartfonów. Znacznie lepiej radzi sobie Apple z udziałami na poziomie 15-20%, a także Android kontrolujący ponad połowę urządzeń tego typu.
Nokia wciąż jest największym na świecie producentem tańszych telefonów, które możliwościami nie dorównują jednak sprzętom z najnowszymi platformami mobilnymi. Obecnie sprzedaje się aż 10-krotnie więcej urządzeń Nokii z Symbianem, niż tych wyposażonych w system od Microsoftu.
Nie wszyscy jednak wróżą rychły koniec europejskiemu producentowi telefonów. Zdaniem analityka Jari Honko, obecna oferta Nokii może pozwolić jej na odniesienie sukcesu zarówno na rynku smartfonów, jak i urządzeń przeznaczonych dla mniej wymagających użytkowników. Przedstawiciele fińskiej korporacji nie chwalą się na razie wynikami sprzedaży zaprezentowanych niedawno telefonów, jednak zapewniają, że udało im się osiągnąć "pozytywną dynamikę".
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|