Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Niezadowoleni klienci pozywają RIM

27-10-2011, 13:11

Awaria trwająca kilka dni rozzłościła wielu użytkowników, którzy żądają od firmy zadośćuczynienia.

Jak poinformowała agencja Reuters, problemy z dostępnością usług sieciowych BlackBerry, których doświadczyli mieszkańcy niemal wszystkich kontynentów, nie pozostają bez odpowiedzi ze strony użytkowników. Poza odpływem klientów na konkurencyjne platformy firma dodatkowo będzie musiała się zmierzyć z licznymi pozwami sądowymi.

Czytaj także: Klienci odwracają się od RIM po awarii

Użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych oraz Kanady zarzucają Research In Motion złamanie zasad świadczenia usługi i stwierdzają, że "jest w pełni odpowiedzialna" za spowodowane w związku z tym straty. O odszkodowanie walczą również użytkownicy, którzy nie kupili bezpośrednio smartfona od kanadyjskiego producenta, ale płacą co miesiąc opłatę za urządzenie swojemu operatorowi.

Według Reutersa wysokość odszkodowań tylko dla samych użytkowników z Kalifornii może sięgnąć kwoty 2,4 miliona dolarów. Z wyliczeń osób pozywających RIM wynika, że firma zarabia na swoich usługach sieciowych co najmniej 3,4 miliona dolarów każdego dnia.

Warto przypomnieć, że w związku z awarią w połowie października usługi sieciowe BlackBerry były niedostępne dla użytkowników z Europy, Środkowego Wschodu, Afryki oraz Stanów Zjednoczonych. Analitycy są zgodni, że tego typu problemy z pewnością przełożą się na mniejsze zaufanie do kanadyjskiej korporacji, która i tak w ostatnich miesiącach radzi sobie bardzo słabo. Według firmy EMA nawet 30% użytkowników urządzeń od RIM może w 2012 roku przejść na jedną z konkurencyjnych platform mobilnych.

Czytaj także: Awaria usług BlackBerry uczyniła drogi bezpieczniejszymi?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters