Bolesna przegrana dla Samsunga w Stanach Zjednoczonych - sąd w Kalifornii uznał, że wniosek Apple'a odnośnie podobieństw tabletu Koreańczyków do iPada jest zasadny. Teraz muszą jednak udowodnić to na przykładzie konkretnych patentów.
Kto skopiował czyje rozwiązania? Na to pytanie odpowiedź próbują znaleźć sądy w rosnącej liczbie krajów. Samsung i Apple walczą ze sobą na rynku tabletów - pierwsza z firm chce na nim zaistnieć, osiągając sukces podobny do tego, jaki odniosła w sprzedaży smartfonów (Galaxy S oraz Galaxy S II są najlepiej sprzedającymi się telefonami firmy), druga chce utrzymać swój prymat.
Tablet Samsunga został już zakazany w Australii, problemy ma także w Niemczech. Teraz jednak dla koreańskiego producenta mogą zacząć się prawdziwe kłopoty. Serwis BBC News podaje, że firma przegrała właśnie sprawę w Stanach Zjednoczonych - sędzia Lucy Koh z Kalifornii uznała, że Samsung dopuścił się naruszenia patentów Apple'a. Teraz jednak to ta druga firma musi udowodnić, że faktycznie tak się stało.
Sporne patenty dotyczą wyglądu urządzeń, a także sposobu, w jaki użytkownicy widzą na ekranie dokumenty. Chodzi więc o kluczowe elementy z punktu widzenia doświadczeń użytkowników. Nie wydaje się, by którakolwiek ze stron chciała zrezygnować ze swoich żądań, ugoda jest więc mało prawdopodobna.
Dla Samsunga zakaz sprzedaży w Stanach Zjednoczonych oznaczać może ogromne problemy finansowe - brak wpływów ze sprzedaży nie pokryje poniesionych już kosztów produkcji, reklamy czy stworzenia projektu tabletu. Koreańczycy łączyli z tabletem ogromne nadzieje, teraz może się jednak okazać, że nawiązanie walki z Apple'em na półkach sklepowych będzie znacznie trudniejsze niż niedawno można było przypuszczać. Tablety Samsunga mogą bowiem jeszcze przez jakiś czas nie pojawić się obok iPada.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|