Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

YouTube ułatwi sprzedawanie muzyki i biletów

17-10-2011, 09:26

Serwis wideo należący do Google'a już wkrótce udostępni użytkownikom nowe funkcje, przy okazji licząc na dodatkowe zyski.

Na blogu YouTube'a poinformowano, że witrynę odwiedza każdego miesiąca już około 800 milionów ludzi. Strona jest niezwykle często wykorzystywana przez muzyków, dlatego Google chce nieco ułatwić im zarabianie.

Czytaj także: Aktualizacja algorytmu Panda w wyszukiwarce Google

Jedną z nowości, jaka zostanie uruchomiona, jest "Merch Store", czyli po prostu sklep z upominkami, które mogą być związane z danym wykonawcą. Do tej pory użytkownicy YouTube'a musieli korzystać z zewnętrznych rozwiązań (np. Topspin), a to oddalało od wyszukiwarkowego giganta także potencjalne zyski.

Ułatwione ma zostać również sprzedawanie biletów na koncerty. Tutaj także muzycy musieli korzystać z zewnętrznych stron (np. Songkick). YouTube planuje umożliwić również budowanie własnych sklepów z muzyką. Prawdopodobnie prowizja związana z odsyłaniem internautów na strony Amazona czy iTunesa nie przynosiła zbyt dużych zysków.

Sklep w serwisie YouTube
fot. - Sklep w serwisie YouTube
Na początku października przedstawiciele YouTube'a zapowiedzieli, że będą inwestowali w wysokiej jakości materiały na stronie. Wśród partnerów Google'a mają się znaleźć m.in. Warner Bros, FremantleMedia, Verso Entertainment czy Electus.

Czytaj także: Nowe funkcje w edytorze wideo dla YouTube'a


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: YouTube