Nawet 95 tys. urządzeń Kindle Fire mogło zostać zamówionych w przedsprzedaży - wynika z szacunków firmy eDataSource. To oznacza, że Kindle Fire wyprzedzi inne urządzenia Kindle i może stać się jednym z ważniejszych graczy na rynku tabletów.
Firma eDataSource dysponuje systemem, który przeszukuje 800 tys. skrzynek e-mail pod kątem dowodów zakupu. Pozwala to na błyskawiczne oszacowanie popularności danego produktu w sprzedaży internetowej. W roku 2010 ta firma oszacowała sprzedaż iPada w pierwszym dniu na 350 tys. sztuk. Potem okazało się, że sprzedano 300 tys. urządzeń.
Tablet Kindle Fire będzie dostępny od 15 listopada, ale 28 września firma Amazon udostępniła możliwość zamawiania urządzenia w swoim sklepie. Według eDataSource zamówienie takie złożyło 95 tys. osób. To niemało, biorąc pod uwagę, że iPad w pierwszym dniu normalnej sprzedaży (nie przedsprzedaży) znalazł wspomniane 300 tys. nabywców.
Warto też zauważyć, że firma RIM w czasie całego drugiego kwartału sprzedała 200 tys. PlayBooków.
W dniu prezentacji Kindle Fire firma Amazon pokazała również trzy inne urządzenia Kindle, które kosztowały odpowiednio 79, 99 oraz 149 dolarów. Na te urządzenia złożono w sumie 25 tys. zamówień. eDataSource szacuje też, że co czwarty Kindle Fire (27%) został sprzedany z dodatkowymi akcesoriami.
Dobra sprzedaż Kindle Fire może być dla Amazonu powodem do radości, ale także problemem. Specjaliści sądzą, że tablet może być sprzedawany w cenie niższej niż koszty produkcji. Zakupy w sklepie Amazonu mają to zrekompensować, ale przyjęta strategia może początkowo wpłynąć na pogorszenie wyników finansowych firmy. Już teraz Amazon niebezpiecznie zbliża się z zyskiem do zera - w drugim kwartale br. wyniósł on 191 mln dolarów i był o 7,7 proc. niższy niż osiągnięty rok wcześniej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|