Najlepszy humor dopisuje użytkownikom internetu rano oraz późnym wieczorem.
Według badania opublikowanego przez czasopismo Science najwięcej pozytywnych wiadomości pozostawianych jest przez użytkowników od grudnia do końca czerwca. Zły humor w poniedziałkowy poranek również wydaje się być zjawiskiem rzadko spotykanym, przynajmniej na Twitterze.
Naukowcy na potrzeby badania przeanalizowali 509 milionów tweetów, pochodzących od 2,4 miliona użytkowników z 84 państw. Z wiadomości pozostawianych przez okres dwóch lat wynika, na przykład, że internauci wolą bekon niż kiełbasę.
- Twitter daje niespotykaną wcześniej możliwość badania społecznościowych zachowań i interakcji w czasie rzeczywistym, godzina po godzinie, dzień po dniu, w ciągu całego roku - powiedział współautor badania Michael Macy. - Dodatkowo możemy to robić na populacji składającej się z milionów ludzi, pochodzących z różnych części świata.
Jak przyznają naukowcy, wzrost liczby negatywnych wiadomości w miarę upływu dnia jest czymś naturalnym, a do tego mówiły o tym również inne badania. W przeszłości za taki stan rzeczy obwiniano jednak rosnące zmęczenie spowodowane pracą, co może być niezgodne z prawdą. Podobne dane odnotowaliśmy również w weekendy, co sugeruje, że przyczyną nie jest praca, gdyż w te dni większość osób wypoczywa - zauważył Macy.
Aby uzyskać przybliżony obraz "nastroju świata", naukowcy przeszukiwali tweety pod kątem tysiąca słów określających różnego rodzaju emocje. W innym z badań wyraźnie widać, że negatywne odczucia pojawiały się szczególnie często w przypadku wydarzeń takich, jak śmierć Osamy bin Ladena, trzęsienie ziemi w Japonii czy rocznica zamachów z 11 września. Najwięcej pozytywnych wiadomości towarzyszyło natomiast świętom Bożego Narodzenia, obchodom Nowego Roku oraz walentynkom.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|