Użytkownicy Androida są mniej skłonni do płacenia za aplikacje niż posiadacze urządzeń z iOS. Okazuje się jednak, że już sam wybór kategorii narzędzia może mieć duży wpływ na jego sprzedaż.
Firma analityczna research2guidance opublikowała niedawno raport, z którego wynika, że odpowiedni wybór typu narzędzia może powiększyć potencjalne przychody ze sprzedaży nawet o 900%.
Jak łatwo się domyślić, im większa liczba aplikacji w danej kategorii, tym trudniej o duże zyski. Prawie jedna czwarta narzędzi publikowanych w Android Markecie to gry, jednak research2guidance podaje, że sprzedają się one "raczej przeciętne".
Bez większego zaskoczenia najmniejsza kategoria, czyli "aplikacje pogodowe", generowała największe średnie przychody dla twórców mobilnych narzędzi. Z drugiej strony nie da się ukryć, że jest to dość wąska tematycznie grupa i trudno tutaj o innowacyjność. Według research2guidance lepszym wyborem dla deweloperów może okazać się kategoria "biznes", zawierająca obecnie ok. 7 tysięcy aplikacji, z których tylko 13% jest płatnych.
Warto przypomnieć, że jeszcze w tym roku liczba pobrań aplikacji dla Androida ma być większa niż w przypadku iOS. Według danych Ovum w 2016 roku narzędzia dla mobilnej platformy Androida mają wygenerować przychody na poziomie 1,6 miliarda dolarów, a zatem o ponad miliard mniej niż w przypadku iOS.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|