Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Więcej pobrań aplikacji na Androida niż iOS jeszcze w tym roku

14-09-2011, 17:44

Mobilna platforma Google'a cały czas zyskuje na popularności, a jeszcze w tym roku może stać się numerem jeden, również jeśli chodzi o liczbę pobieranych aplikacji.

Firma analityczna Ovum podała, że w tym roku na Androida może zostać pobranych nawet 8,1 miliarda aplikacji przy tylko 6 miliardach dla urządzeń z iOS. Wyniki uwzględniają wzrost popularności obu platform.

Czytaj także: Pierwsze wydanie testowe Firefoksa dla tabletów

Sonda
Kupiłeś kiedyś aplikację mobilną?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Ogólna liczba pobrań ma w tym roku wzrosnąć o 144%, a jeszcze dwanaście miesięcy temu Apple znacznie prowadziło z wynikiem 2,7 miliarda pobrań przy 1,4 miliarda w przypadku Androida. Zapotrzebowanie klientów na aplikacje mobilne ma rosnąć w tym roku wraz z liczbą pobrań płatnych narzędzi na całym świecie - podsumowuje Nick Dillon z Ovum.

Prawdopodobna przewaga Androida w przyszłości, jeśli chodzi o aplikacje, jest ściśle związana z popularnością samej platformy. Jak zauważają analitycy, obok producentów sprzętu, również znani operatorzy promują Androida, wykładając na to swoje pieniądze.

Według Ovum to jednak iPhone ma pozostać najlepszą platformą dla twórców aplikacji mobilnych, generującą łączne przychody na poziomie 2,86 miliarda dolarów w 2016 roku, w porównaniu do 1,6 miliarda dolarów w przypadku platformy Google'a. Choć jak informowaliśmy niedawno, urządzenia z Androidem szybko zyskują popularność także w Europie, jego użytkownicy są mniej chętni do zakupu nowych narzędzi. Doświadczeni użytkownicy są mniej chętni do płacenia za cokolwiek innego niż niezbędne aplikacje - powiedział Eden Zoller z Ovum.

Czytaj także: Android 4.0 Ice Cream Sandwitch jeszcze w tym roku


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: CNET