Google przejął firmę Zagat, która nie jest młodym startupem, jak większość firm kupowanych przez Google'a. Jest to wydawca przewodników restauracyjnych działający od ponad 30 lat. Google ma zamiar wykorzystać jego doświadczenie przy rozwijaniu wyszukiwania usług lokalnych.
reklama
Zagat to firma wydająca charakterystyczne przewodniki kieszonkowe, które zawierają rankingi i przeglądy restauracji, hoteli i nawet pól golfowych. Firmę założyli Tim i Nina Zagat, którzy w roku 1979 wydali dwustronicową listę restauracji w Nowym Jorku, opracowaną na podstawie opinii od znajomych. Po latach przewodniki Zagat stały się częścią globalnej kultury, a przewodnik po restauracjach w Paryżu stał się popularniejszy nawet od francuskiego przewodnika Michelin.
Wczoraj Marissa Mayer na blogu Google'a ogłosiła, że wyszukiwarkowy gigant przejmie firmę Zagat. Szczegóły finansowe nie zostały podane do wiadomości. TechCrunch domyśla się, że wartość transakcji musi być niższa niż 66 mln USD, bo w przeciwnym razie wymagałaby ona akceptacji ze strony Federalnej Komisji Handlu (FTC).
- Z Zagat zyskujemy światowej klasy zespół, który ma więcej doświadczenia w badaniach bazujących na opiniach klientów, rekomendacjach i przeglądach niż ktokolwiek inny w przemyśle (...) Ich badania mogą być jedną z najwcześniejszych form UGC (treści generowanych przez użytkowników) (...) Ich ikonowe kieszonkowe przewodniki z podsumowującymi akapitami i "strzępkowymi" opiniami były "mobilne", zanim "mobilność" dotyczyła elektroniki - czytamy na oficjalnym blogu Google'a.
Zagat już wcześniej dostosował się do dzisiejszych czasów, oferując świetną aplikację dla iPhone'a. Oczywiście oferta firmy nabierze jeszcze większego znaczenia, kiedy zostanie połączona z danymi wyszukiwarki Google, mapami Google'a, Google+ oraz innymi usługami, jakie Google może w przyszłości zaoferować.
Wcześniej krążyły plotki na temat możliwego przejęcia przez Google'a serwisu Yelp. Oferuje on przeglądy restauracji, sklepów i innych punktów usługowych. Do przejęcia nie doszło, ale teraz Yelp musi się liczyć z ostrzejszą konkurencją ze strony Google'a.
Od pewnego czasu Google więcej inwestuje w te usługi, które są istotne dla wyszukiwania lokalnych sprzedawców i usługodawców. W lipcu udostępniono usługę AdWords Express ułatwiającą wykupienie reklamy w sieci. W ubiegłym roku pojawiły się Miejsca Google, a w połowie tego roku firma przedstawiła Google Offers - usługę umożliwiającą internatom skorzystanie z promocyjnych ofert w wybranych firmach. Firma angażuje się też w różnego rodzaju kampanie zachęcające mniejsze firmy do tworzenia stron WWW i korzystania z reklamy online.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|