Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

21-latka sprzedała swój startup za 100 mln dolarów

21-07-2011, 14:52

Kilkuletnia praca okazała się niezwykle korzystna finansowo. Młoda milionerka nie zamierza jednak odchodzić na emeryturę.

Przybywa konkursów dla nowych startupów, natomiast przykłady zza wielkiej wody pokazują, że na tego typu przedsięwzięciach można świetnie zarobić.

>>Czytaj także: Użytkownicy Google+ nie zaglądają do niego zbyt często?

Sonda
Internetowe startupy są wyceniane zbyt wysoko?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

W 2005 roku Catherine Cook razem z bratem Davidem rozpoczęła tworzenie startupa MyYearbook. Jest to społecznościowa witryna, gdzie internauci (w większości w wieku kilkunastu lat) mogą poznawać swoich rówieśników, tworzyć profile, wysyłać sobie wirtualne prezenty czy korzystać z gier społecznościowych.

W historii nie byłoby nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że podczas zakładania MyYearbook autorzy projektu mieli 15 i 16 lat. W ciągu kolejnych sześciu lat firma zyskała finansowanie na poziomie 15 mln dolarów i udało jej się zdobyć serca ponad 70 mln użytkowników (1,2 mld odsłon miesięcznie).

MyYearbook zostało przejęte w tym tygodniu za kwotę 100 mln dolarów przez społecznościową sieć Quepasa. Właściciele strony napisali w liście do pracowników firmy, że "nie uznają tego za koniec, a raczej za koniec początku". Zapowiadają także, że w przyszłości z pewnością stworzą jeszcze wiele innowacyjnych projektów.

>>Czytaj także: Google+ odnosi sukcesy na iPhone


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING