Google wydało już bardzo dużo, by stworzyć Google+. Prawdopodobnie więcej, niż News Corp. zapłaciło za MySpace'a w czasach świetności serwisu.
Google+ zbiera pozytywne recenzje, a niedawno projekt pochwalił również jeden z twórców popularnego niegdyś MySpace'a.
Phil Terry na łamach Forbesa dokonał ciekawych obliczeń związanych z kosztami, które Google musiało ponieść, by stworzyć swoją społecznościową witrynę pozwalającą wreszcie na konkurowanie z Facebookiem.
W zestawieniu możemy znaleźć m.in. koszty związane z zatrudnieniem 500 pracowników przygotowujących Google+, jak również akwizycje dokonane przez wyszukiwarkowego giganta. Do tej pory Google kupiło między innymi projekty On2 (123 mln dol.), Widevine (158 mln) czy Slide (179 mln), z których technologia wykorzystana została w nowej witrynie społecznościowej.
Po dość optymistycznym podsumowaniu wszystkich kosztów Terry stwierdza, że wyszukiwarkowy gigant musiał wydać na Google+ co najmniej 585 mln dolarów, zatem o 5 mln więcej, niż w 2005 roku News Corp. zapłaciło za serwis MySpace.
Biorąc pod uwagę obecną wycenę Facebooka, suma nie jest duża, choć warto pamiętać, że Google+ dopiero wystartowało, a jego popularyzacja - pomimo olbrzymich starań ze strony Google - wciąż stoi pod dużym znakiem zapytania.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Google Chrome przekroczyło 20 proc. udziałów w globalnym rynku przeglądarek
|
|
|
|
|
|