Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Stworzenie Google+ kosztowało ponad 585 mln dolarów?

03-07-2011, 12:40

Google wydało już bardzo dużo, by stworzyć Google+. Prawdopodobnie więcej, niż News Corp. zapłaciło za MySpace'a w czasach świetności serwisu.

robot sprzątający

reklama


Google+ zbiera pozytywne recenzje, a niedawno projekt pochwalił również jeden z twórców popularnego niegdyś MySpace'a.

>>Czytaj także: Google chce kupić usługę streamingową Hulu

Sonda
Google+ zdobędzie popularność?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Phil Terry na łamach Forbesa dokonał ciekawych obliczeń związanych z kosztami, które Google musiało ponieść, by stworzyć swoją społecznościową witrynę pozwalającą wreszcie na konkurowanie z Facebookiem.

W zestawieniu możemy znaleźć m.in. koszty związane z zatrudnieniem 500 pracowników przygotowujących Google+, jak również akwizycje dokonane przez wyszukiwarkowego giganta. Do tej pory Google kupiło między innymi projekty On2 (123 mln dol.), Widevine (158 mln) czy Slide (179 mln), z których technologia wykorzystana została w nowej witrynie społecznościowej.

Po dość optymistycznym podsumowaniu wszystkich kosztów Terry stwierdza, że wyszukiwarkowy gigant musiał wydać na Google+ co najmniej 585 mln dolarów, zatem o 5 mln więcej, niż w 2005 roku News Corp. zapłaciło za serwis MySpace. 

Biorąc pod uwagę obecną wycenę Facebooka, suma nie jest duża, choć warto pamiętać, że Google+ dopiero wystartowało, a jego popularyzacja - pomimo olbrzymich starań ze strony Google - wciąż stoi pod dużym znakiem zapytania.

>>Czytaj także: Współtwórca MySpace pozytywnie o Google+


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *