Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google podpowiada, jak dbać o prywatność w sieci

16-06-2011, 10:32

Wyszukiwarkowy gigant nie chce powielać błędów Facebooka i już teraz stara się pomóc użytkownikom w chronieniu ich prywatności.

robot sprzątający

reklama


Choć według byłego pracownika Google'a, korporacja korzysta z przestarzałej infrastruktury, Mountain View nie zamierza rezygnować z planów podboju rynku społecznościowego.

>>Czytaj także: Nexus 4G z ekranem 720p i Androidem 4?

Sonda
Dbasz o swoją prywatność w sieci?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Tym razem Google stworzyło specjalną sekcję w panelu zarządzania, która ma ułatwić użytkownikom kontrolowanie informacji, jakimi dzielą się w sieci. Firma przyznała na swoim blogu, że wielu internautów korzysta z kilku różnych tożsamości w sieci, nad którymi czasem niełatwo zapanować.

Google zauważyło, że na forach internetowych, gdzie potrzebujemy fachowej pomocy, bardzo często posługujemy się prawdziwymi danymi. Jednocześnie podczas publikacji kontrowersyjnych materiałów, w tym coraz częściej filmów na YouTube, internauci wolą pozostawać anonimowi.

Sam proces zarządzania cyfrową tożsamością byłby niezwykle prosty, gdyby nie fakt, że nasze dane mogą umieszczać w sieci również inni użytkownicy. Aby pomóc internautom w kontrolowaniu informacji na ich temat, Google udostępniło narzędzie bazujące na dobrze znanych Alertach. 

Użytkownik zostanie więc po prostu poinformowany, gdy ktoś w sieci użyje jego imienia i nazwiska bądź nicku. Dalej będzie sobie musiał niestety radzić już sam, a materiały udostępnione przez Google'a mają mu pomóc w ewentualnym usunięciu danych wyników z wyszukiwarki bądź zastąpieniu ich przez te lepszej jakości.

>>Czytaj także: Google korzysta z przestarzałej infrastruktury?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google Blog