Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internauci z Francji kpią z antypirackiej kampanii

Dziennik.pl 15-06-2011, 22:36

Francuski urząd do walki z piractwem internetowym rozpoczął kampanię medialną, aby zniechęcić do nielegalnego ściągania plików z sieci. Niezbyt przekonujące telewizyjne spoty stały się jednak od razu obiektem fali kpin ze strony internautów.

Wątkiem przewodnim kampanii jest slogan: "Twórczości jutra należy bronić dzisiaj". Autorzy zachęcają także internautów do korzystania z różnych stron WWW proponujących legalne ściąganie plików w zamian za opłatę.

Utrzymane w konwencji "futurystycznej" klipy prezentują fikcyjne postaci słynnych muzyków czy filmowców z roku 2021. Każdy spot kończy ostrzeżenie, że "bez istnienia Hadopi" wspomniani twórcy nigdy nie rozwinęliby swojego talentu i w efekcie nie osiągnęliby żadnego sukcesu.

Nowa kampania Hadopi wywołała już liczne wątpliwości. Zarzuca się jej ogromne koszty (w sumie 3 mln euro), a samym telewizyjnym spotom wytyka się niską jakość.

Na francuskich stronach internetowych zaroiło się natychmiast od parodii oficjalnych klipów. Przeciwnicy karania za nielegalne ściąganie plików, jak np. portale PC INpact czy Numerama, zachęcają na swoich stronach do "twórczego" ośmieszania tej inicjatywy.

Wśród parodii można zobaczyć np. plakat, na którym widnieje twarz orwellowskiego Wielkiego Brata z podpisem: "Bez Hadopi nie byłoby roku 1984 w roku 2011", czy inny prześmiewczy afisz z fotografią z przeciętną francuską nastolatką i sloganem: "Bez Hadopi Christelle mogłaby zdać swoją maturę, ale odcięto jej internet".

Więcej szczegółów w serwisie Dziennik.pl w artykule pt. Internauci z Francji kpią z antypirackiej kampanii

PAP

dziennik.pl

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Play stawia na BlackBerry