Twitter prawdopodobnie udostępni usługę pozwalającą na dzielenie się fotografiami. Oznacza to nie tylko rozwój serwisu w kierunku multimediów, ale także konkurencję z tymi podmiotami, które już wcześniej łączyły publikowanie zdjęć z kontem Twittera.
O możliwym udostępnieniu przez Twittera usługi umożliwiającej publikowanie zdjęć informacje podają Tech Crunch oraz All Thins D. Obydwa serwisy powołują się na źródła zbliżone do sprawy. Możliwe, że nowa usługa zostanie zaprezentowana w czasie konferencji D9 w Rancho Palos, która rozpocznie się dzisiaj.
Nie wiadomo, jakie dokładnie funkcjonalności ma udostępniać nowa usługa i czym może się różnić od już istniejących stron na fotografie. Nie wiadomo też, czy usługa będzie płatna, darmowa, czy w coraz popularniejszym modelu freemium.
Doniesienia nie zaskakują, bo serwis na fotografie wydaje się bardzo naturalnym rozszerzeniem Twittera. Pozwoliłoby to na konkurencję z innymi serwisami społecznościowymi, które pozwalają na "podglądanie" znajomych. Poza tym Twitter zyskał popularność jako źródło newsów, a niejedna informacja domaga się zilustrowania zdjęciem lub innym obrazem.
Od pewnego czasu Twitter robi wszystko, by utrudnić tworzenie aplikacji do obsługi swojego serwisu. Udostępnienie strony na fotografie też wydaje się próbą zniechęcenia do korzystania z platform towarzyszących Twitterowi. Przykładowo serwis Twitpic umożliwia publikowanie zdjęć, wykorzystując logowanie się przez Twittera i wysyłanie komentarzy do zdjęć jako tweetów. Na współpracy z Twitterem bazuje też serwis Yfrog. Dostawcy tych usług zarabiają na wyświetlaniu reklam obok zdjęć.
Twitter mógł kupić Twitpic lub podobne rozwiązanie, ale prawdopodobnie ogłosi własną usługę zbudowaną od podstaw. To oczywiście oznacza konieczność inwestowania w zasoby serwerowe, ale to z kolei może być impulsem do dalszego rozwoju Twittera, np. w stronę materiałów wideo.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*