Pomimo to deweloperzy chętnie tworzą aplikacje również na platformę zaprezentowaną przez Google.
Choć na Androidzie zarabia nawet Microsoft, okazuje się, że użytkownicy niezbyt chętnie kupują aplikacje na swoje urządzenia z tym systemem.
Jak zauważa firma analityczna Distimo, w Android Markecie można znaleźć 72 tys. płatnych aplikacji, podczas gdy w konkurencyjnym App Store jest ich już ponad 211 tys. Warto zauważyć, że wynik platformy Google nie jest taki zły, gdy porównamy go z innymi popularnymi systemami. Windows Phone nie może się pochwalić na razie nawet 20 tysiącami wszystkich aplikacji.
Użytkownicy urządzeń od Apple chętniej niż posiadacze Androida kupują jednak aplikacje i różnica jest tu bardzo widoczna. Distimo przytacza dane związane z rekordami popularności najchętniej kupowanych programów. Podczas gdy w Android Markecie jedynie dwie aplikacje zostały pobrane ponad 500 tys. razy w skali globalnej, w App Store takich narzędzi było aż sześć w ciągu dwóch miesięcy tego roku i to kupowanych wyłącznie przez mieszkańców z USA.
Jak w rozmowie z serwisem "All Things D" powiedział Bob Bowman zajmujący się tworzeniem narzędzi mobilnych: Użytkownik Androida zwykle jest mniej chętny do zakupów i przez to zwrot z inwestycji, jaką jest tworzenie aplikacji dla Androida, jest inny niż w przypadku Apple.
Browman zauważa jednak również, że Android nie cieszy się popularnością bez powodu. Deweloperzy, którzy chcą udostępniać za darmo swoje aplikacje, a więc nie zarabiać na nich w sposób bezpośredni, często wybierają właśnie system Google.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|