Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-mail może być aplikacją - pomysł Microsoftu

30-03-2011, 12:08

E-mail nie musi być statyczną wiadomością. Może być interaktywny i wypełniony nie tylko tekstem i linkami. Takiego zdania jest Microsoft, który przedstawił nowy rodzaj e-maili w ramach usługi pocztowej Hotmail.

robot sprzątający

reklama


Teoretycznie e-maile już teraz mogłyby zawierać interaktywne elementy, ale nadal w użyciu są statyczne wiadomości. Wynika to głównie z obaw o bezpieczeństwo. Microsoft od pewnego czasu myśli o ulepszeniu e-maila w ramach usługi Hotmail. Ma do tego służyć platforma Active Views, której ideę przedstawił wczoraj Dick Craddock na blogu Windows Live.

Rozwiązanie Microsoftu opiera się na przypisywaniu e-mailom kategorii odpowiednich do nadawcy i rodzaju treści. Active Views ma ustalić, jakie czynności może podjąć użytkownik i zaoferować je bezpośrednio w skrzynce odbiorczej.

W niektórych przypadkach może chodzić o udostępnienie załączonych zdjęć w postaci pokazu slajdów. Innym razem e-mail może udostępnić konkretną funkcję serwisu internetowego, np. w mailu informującym o komentarzach pod wpisem może znaleźć się pole umożliwiające odpisanie na komentarz. Microsoft stworzył środowisko działające w wydzielonej "piaskownicy" (sandbox), które umożliwia partnerom zamieszczanie dynamicznych treści z zużyciem JavaScriptu.

>>> Czytaj: Google zbada Twoje e-maile, by wyświetlić lepsze reklamy

Tworząc Active Views, najpierw postarano się o wyświetlanie treści w e-mailach, np. linki do YouTube odbiorca widzi od razu w postaci odtwarzacza zamieszczonego w treści e-maila. Microsoft uważa, że pomoże to promowaniu treści, ponieważ mniej niż 10% użytkowników klika w tekstowe linki.

Interkatywny e-mail od Posterous
fot. - Interkatywny e-mail od Posterous

Kolejny krok to zamieszczanie w e-mailach zaproszeń, aktualizacji, rankingów itd. Microsoft chce, aby użytkownik odpowiadał na zaproszenie lub komentarz bezpośrednio z poziomu skrzynki e-mail. Podobnie może być z rekomendowaniem produktu i innymi funkcjami serwisów internetowych. Aby wprowadzić je do Hotmaila, Microsoft podjął współpracę z  LinkedIn, Posterous, LivingSocial oraz Netflix.

Sonda
Interaktywne e-maile to...
  • przyszłość e-maili
  • niepotrzebne udziwnienia
  • coś, co jest mi obojętne
wyniki  komentarze

Obrazek powyżej pokazuje zamieszczone w e-mailu pole do odpowiadania na komentarze. Z funkcji tej korzystają wiadomości od serwisu Posterous. LivingSocial umożliwia zobaczenie w treści e-maila aktualnych (w momencie czytania, a nie nadania) ofert oraz szczegółów ofert. LinkedIn umożliwia m.in. dodanie osób do znajomych bez opuszczania skrzynki pocztowej.

Rozwiązanie wprowadzone do Hotmaila nie opiera się oczywiście na żadnych standardach, działa tylko w Hotmailu. Bezpieczeństwo ma być gwarantowane po części przez to, że krąg partnerów Microsoftu jest ograniczony - interaktywne będą tylko wiadomości otrzymane bezpośrednio od określonych nadawców. Trzeba jednak przyznać, że stworzenie standardu interaktywnych wiadomości byłoby ciekawym wyzwaniem, niekoniecznie dla Microsoftu.

>>> Czytaj: Były skracacze linków, czas to samo zrobić z e-mailami


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *