Internauci powiedzieli „nie”, a jeden z największych koncernów odzieżowych wstrzymał prace nad swoim projektem i nie będzie już go kontynuował. Giganta dosięgła potęga mediów społecznościowych?
1,5-kilometrowy mur na warszawskim Służewcu miał zostać przemalowany. Dla graficiarzy jest to jedno z najważniejszych miejsc, które w ciągu kilku dni za sprawą 15-osobowej grupy miało się zmienić w ogromną reklamę marki Adidas. Po tych informacjach w internecie powstała wrzawa. Bojkot Adidasa został nazwany „adisucks”, a poparło go 26 tys. użytkowników Facebooka.
„Koniec z zakupem Adidasa i Reeboka, ja i moje dzieci przechodzą pod znak łyżwy. Tą ścianę pokazywałem dzieciom, Tyle pracy ludzi i niesamowitych malunków, taka historia zamalowana przez 3 paseczki” – komentuje jeden z internautów na Facebooku (pisownia zgodna z oryginałem).
W sieci pojawiły się setki tysięcy komentarzy z negatywną opinią o firmie, pośród których ciężko było znaleźć zwolenników reklamy na murze w Warszawie.
Po kilkunastu godzinach bojkot rozprzestrzenił się i dotarł do Tailor Made PR, która obsługuje markę Adidas w Polsce. Na profilu firmy zaczęły pojawiać się negatywne komentarze odnośnie podjętych decyzji, choć firma zaznaczała, że nie ma nic wspólnego z akcją, co także w oficjalnym komunikacie przyznał Adidas. Pierwsze informacje są jednak sprzeczne, bo to przedstawicielka ww. firmy poinformowała o akcji malowania muru.
Jednocześnie na Facebooku powstało wydarzenie "Nie dla zamalowania przez Adidas ściany służewieckiej!!!". Akcja protestacyjna rozpoczęła się w piątek. Wystarczył weekend, by prawie 20 tys. internautów odpowiedziało na protest. Zmusiło to Adidasa do zrewidowania swoich planów i wstrzymania prac na Służewcu.
W środę 30 marca br. Adidas przedstawił kolejne oświadczenie, w którym przeprasza i zapewnia, że zaprzestaje prac na reklamą w miejscu sporu: Przepraszamy, że doszło do sytuacji, która nie powinna mieć miejsca. W swych działaniach zawsze kierujemy się rozsadkiem i odpowiedzialnością, dlatego w sobotę 26.03 po południu wstrzymaliśmy projekt. Informujemy, że nie będziemy w żadnym aspekcie kontynuować prac na służewieckim murze.
Jacek Gadzinowski, specjalista od internetowych społeczności, radzi na swoim blogu marce Adidas, aby m.in. słuchała społeczności i rozmawiała z nią, pracowała nad komunikacją oraz odbudowała swój wizerunek poprzez długofalowy sponsoring kultury hip-hopu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|