Holendrzy wzywają do bojkotu Visty
Holenderskie Stowarzyszenie Konsumentów odradza zakup najnowszego systemu Microsoftu. Powodem jest brak bezpłatnych kopii Windowsa XP dla wszystkich klientów, którzy mają techniczne problemy z Vistą.
Rzecznik prasowy Consumentenbond oświadczył, iż Windows Vista może powodować problemy techniczne, gdyż po prostu "nie jest gotowym produktem". Stowarzyszenie poinformowało, że otrzymało już ponad 5 tysięcy skarg dotyczących wydanego w tym roku systemu Microsoftu.
Holenderscy klienci mają zazwyczaj problemy ze zmuszeniem Visty do współpracy z dodatkowymi urządzeniami, w tym przede wszystkim drukarkami. Dość często skarżą się również na wolną pracę systemu, a także jego częste zawieszanie się.
W tej sytuacji przedstawiciele konsumentów poradzili Microsoftowi na spotkaniu w zeszłym tygodniu, aby zaoferował on wszystkim niezadowolonym nabywcom Visty bezpłatne kopie poprzedniego systemu. Koncern z Redmond odrzucił sugestię twierdząc, iż nie będzie to dobrym rozwiązaniem problemu, gdyż wiele produkowanych obecnie nowych urządzeń współpracować będzie poprawnie jedynie z Vistą.
Odpowiedzią Consumentenbond było otwarte wezwanie klientów do nabywania Visty tylko wtedy, gdy są pewni, że system poprawnie będzie współpracował z posiadanym, bądź nabywanym sprzętem komputerowym.
Negatywna kampania stowarzyszenia spowodowała, iż Microsoft ostatecznie zdecydował się jednak zaoferować darmowe kopie XP, ale tylko dla klientów biznesowych. Uruchomiona została również specjalna witryna, na której koncern przedstawia możliwe sposoby rozwiązywania problemów technicznych.
Consumentenbond zapowiada jednak kontynuowanie akcji, dopóki bezpłatny Windows XP nie zostanie zaoferowany wszystkim zawiedzionym klientom.