Na razie jednak tylko w dwóch amerykańskich miastach. Od wyników pilotażu zależy, czy technologia będzie dalej wdrażana. Jeśli tak, konieczna może się okazać bliska współpraca z producentami telefonów komórkowych oraz operatorami telefonii mobilnej.
reklama
Technologia NFC (near field communication) umożliwia m.in. szybkie dokonywanie płatności. Używają jej m.in. Visa i Mastercard w swoich kartach dotykowych. Transakcje wykonywane z ich wykorzystaniem nie wymagają ani kodu PIN, ani podpisu, mają jednak ograniczenie kwotowe - w Polsce wynosi ono 50 złotych. Wciąż jest to technologia mało popularna, wielu upatruje w niej jednak szansy na zwiększenie popularności płatności bezgotówkowych.
Pomóc w tym może firma Google. Według niepotwierdzony przez firmę informacji, w ciągu czterech miesięcy rozpocząć się mają w Stanach Zjednoczonych testy tej usługi w oparciu o telefony komórkowe pracujące na systemie operacyjnym Android. Według Bloomberga pilotaż usługi ma mieć miejsce w Nowym Jorku oraz San Francisco. Partnerem Google'a ma być VerFone Systems Inc., która dostarczy czytniki.
Najnowsza wersja systemu operacyjnego Android - Gingerbread - oferuje wsparcie programowe dla NFC. Nexus S, jeden z telefonów Google'a, ma z kolei odpowiednie wyposażenie sprzętowe. O ile aktualizacja oprogramowania nie jest wielkim problemem, o tyle zwiększenie liczby telefonów komórkowych przystosowanych do realizacji tych transakcji już tak. Do tego bowiem potrzebna jest współpraca z ich producentami.
Firma na razie nie musi się zapewne obawiać konkurencji ze strony Apple'a. Niedawno mówiło się, że także i ona wejdzie w płatności NFC, jednak okazało się, że istniejące obecnie standardy są dla Apple'a niesatysfakcjonujące. Według PC World firma chce stworzyć własną technologię. Ostatecznie może to doprowadzić do powstania konkurujących ze sobą standardów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*