Tablety zdecydowanie zdobyły serca użytkowników w 2010 roku. Najwięcej na nowym typie urządzeń zyskało po raz kolejny Apple.
reklama
Producent z Cupertino niedawno udostępnił materiały z iPadem 2 w roli głównej, choć tak naprawdę urządzeniu od Apple promocja nie jest szczególnie potrzebna.
Według raportu IDC w 2010 roku sprzedano blisko 18 milionów tabletów, z czego aż 83 proc. należało do Apple. Jak łatwo się domyślić, najkorzystniejszy pod tym względem był czwarty kwartał roku, kiedy między innymi w ramach prezentów kupiono ponad 10 milionów tabletów.
Firma Steve'a Jobsa, która na nowo "odkryła tablet" w trzecim kwartale 2010 roku, pokrywała aż 93 proc. rynku tych urządzeń. Olbrzymi sukces zachęcił jednak konkurencję do intensywnego wysiłku i już w czwartym kwartale było to 73 procent. Głównym konkurentem iPada był Samsung Galaxy Tab, który w okresie świątecznym zdołał wydrzeć konkurentowi 17 proc. rynku.
2010 rok był również bardzo udany dla czytników cyfrowych książek z Kindle Amazona na czele. Szacuje się, że w ubiegłym roku sprzedano ponad 12 milionów czytników, a w ostatnim kwartale roku wolumen sprzedaży był ponad dwukrotnie większy niż w trzecim. W stosunku do roku 2009 jest to astronomiczny wzrost o 325 proc.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|