Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tablety i czytniki e-booków hitem 2010 roku

12-03-2011, 19:39

Tablety zdecydowanie zdobyły serca użytkowników w 2010 roku. Najwięcej na nowym typie urządzeń zyskało po raz kolejny Apple.

Producent z Cupertino niedawno udostępnił materiały z iPadem 2 w roli głównej, choć tak naprawdę urządzeniu od Apple promocja nie jest szczególnie potrzebna.

>>Czytaj także: Twórca Last.fm krytykuje nowy system subskrypcji od Apple

Sonda
Posiadasz tablet?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według raportu IDC w 2010 roku sprzedano blisko 18 milionów tabletów, z czego aż 83 proc. należało do Apple. Jak łatwo się domyślić, najkorzystniejszy pod tym względem był czwarty kwartał roku, kiedy między innymi w ramach prezentów kupiono ponad 10 milionów tabletów.

Firma Steve'a Jobsa, która na nowo "odkryła tablet" w trzecim kwartale 2010 roku, pokrywała aż 93 proc. rynku tych urządzeń. Olbrzymi sukces zachęcił jednak konkurencję do intensywnego wysiłku i już w czwartym kwartale było to 73 procent. Głównym konkurentem iPada był Samsung Galaxy Tab, który w okresie świątecznym zdołał wydrzeć konkurentowi 17 proc. rynku.

2010 rok był również bardzo udany dla czytników cyfrowych książek z Kindle Amazona na czele. Szacuje się, że w ubiegłym roku sprzedano ponad 12 milionów czytników, a w ostatnim kwartale roku wolumen sprzedaży był ponad dwukrotnie większy niż w trzecim. W stosunku do roku 2009 jest to astronomiczny wzrost o 325 proc.

>>Czytaj także: Safari i IE8 złamane jako pierwsze na Pwn2Own 2011


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC