Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ludzka twarz Microsoftu: Kup Windows 7 spełnij 7 życzeń dzieci

28-10-2010, 22:08

Microsoft poinformował dziś, że część dochodów ze sprzedaży systemu Windows 7 zostanie przeznaczona na spełnienie życzeń siedmiorga dzieci, podopiecznych Fundacji "Mam Marzenie". A wszystko to przy okazji pierwszej rocznicy pojawienia się na rynku systemu operacyjnego Windows 7.

naklejka na specjalnych edycjach Windows 7
fot. Microsoft - naklejka na specjalnych edycjach Windows 7
Do sprzedaży trafi wkrótce limitowana pudełkowa wersja systemu Windows 7 Home Premium uaktualnienie (oznaczona specjalną nalepką - wzór obok). Z każdego z 13 tysięcy pakietów wspomnianego systemu, firma Microsoft przekaże 5 zł na spełnienie marzeń 7 wybranych dzieci. W ten pożyteczny sposób polski oddział Microsoftu chce uczcić pierwszą rocznicę pojawienia się na rynku systemu Windows 7.

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 28 października, Piotr Pągowski, dyrektor działu Consumer & Online z polskiego oddziału firmy Microsoft poinformował, że jego firma angażuje się w różne działania charytatywne, bo "dobro rodzi dobro". Każdy ma marzenia, ale nie każdy ma szansę je zrealizować – powiedział Piotr Pągowski. – Dlatego też wspólnie z Fundacją „Mam Marzenie” chcemy spełnić życzenia siedmiu wspaniałych Marzycieli.

Co więcej, do przyłączenia się do wspomnianej akcji Microsoft zaprosił także swoich partnerów biznesowych, firmy Samsung, HP, Acer i Asus Polska. Firmy te zobowiązały się przekazać 7 komputerów dla Marzycieli oraz spełnią kolejne życzenia podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”.

Udział w akcji spełniania marzeń to nie tylko sposób pomagania potrzebującym czy kształtowania wizerunku marki, ale także ciekawa forma promowania zakupu legalnego oprogramowania. Szkoda tylko, że ograniczona (w skali globalnej sprzedaży 240 mln egzemplarzy można nawet powiedzieć, że znikoma) do siedmiorga dzieci.

Sonda
Czy kupił(a)byś oryginalny Windows wiedząc, że część pieniędzy trafia do potrzebujących?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Korzystając z okazji uczestnictwa w konferencji o realizacji marzeń przez Microsoft i jego partnerów, pozwoliliśmy sobie przedstawić Piotrowi Pągowskiemu marzenie Dziennika Internautów, a dokładnie by Microsoft przeznaczył na cele charytatywne chociażby 1 złotówkę od każdej sprzedanej kopii systemu Windows w Polsce. Zapewne udałoby się dzięki temu spełnić marzenia znacznie większej liczby potrzebujących, a ponadto być może udałoby się nawet wpłynąć na decyzje zakupowe części społeczeństwa, wybierającego obecnie drogę piractwa.

Niestety, zdaniem Piotra Pągowskiego, nie jest to taka prosta sprawa, o ile w ogóle możliwa do realizacji. Przedstawiciel Microsoftu wskazał przy tym na fakt, że jego firma jest i tak bardzo aktywna na polu pomocy charytatywnej. Angażuje się nie tylko w akcje zbiórki pieniędzy czy bezpłatne udostępnianie oprogramowania (np. blisko półtora tysiącu organizacji o charakterze społecznym), ale działa również na innych frontach pomocy potrzebującym. Jedną z nich jest przykładowo wolontariat pracowników polskiego oddziału Microsoft. Co ciekawe, firma daje im 3 wolne dni w roku na bezpośredni udział w tego typu akcjach. Ostatnio część z pracowników Microsoftu pomagała przy porządkowaniu zniszczonych szkół i biblioteki w Sandomierzu.

W konferencji wzięła udział również Małgorzata Kożuchowska, która jest ambasadorką Fundacji "Mam Marzenie". Aktorka podziękowała Microsoftowi za przyłączenie się do akcji, podkreślając niezwykłą funkcję terapeutyczną spełniania marzeń dzieci. Zdarzają się przypadki poprawy zdrowia, a nawet niezrozumiałego dla medycyny wyzdrowienia dzieci po spełnieniu czyichś marzeń. Czasami sam czas oczekiwania jest ważny dla chorej osoby, gdyż organizm, oczekując na spełnienie marzeń, mobilizuje się do powrotu do zdrowia - tłumaczyła Małgorzata Kożuchowska. - Dzieci bez nas są tak bardzo bezbronne, że my musimy do nich wyciągać rękę - dodała.

Przypomniała ponadto, że spełnianie marzeń często rodzi niemałe koszty, dlatego warto doceniać dobrowolny udział firm w tego typu akcjach. Małgorzata Kożuchowska liczy, że inne firmy także pójdą w ślady Microsoftu i partnerów biznesowych tej firmy.

O celach przyświecających Fundacji "Mam Marzenie" i o tym, czyje marzenia zostaną spełnione dzięki pieniądzom uzbieranym ze sprzedaży limitowanej edycji Windows 7 mówiła z kolei Magdalena Zagrajek, Koordynatorka Oddziału Warszawskiego Fundacji "Mam Marzenie". Wyjaśniła, że wsparcie działań Fundacji ma na celu spełnienie życzeń dzieci ciężko i przewlekle chorych. Do tej pory Fundacja spełniła już marzenia 3 tysięcy dzieci.

W przypadku obecnej akcji, każde z siedmiu wybranych dzieci ma jedno „marzenie życia”. W ich realizacji towarzyszą dziecku rodzice i opiekunowie, a całość tych działań ma na celu niesienie małym, z reguły bardzo chorym, pacjentom uśmiechu i dawanie im nadziei.

W ramach kampanii urodzinowej, która potrwa do końca grudnia, na rynku pojawi się 13 tysięcy promocyjnych paczek Windows 7 w cenie 349 zł, które będą oznaczone specjalnym logo Fundacji „Mam Marzenie”. Każdy może spełnić marzenie dzieci, kupując oryginalny system operacyjny Windows 7. Część dochodów (po 5 zł) ze sprzedaży zostanie przekazanych na spełnienie siedmiu życzeń podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”:

  • czteroletniego Przemka, który chce wyruszyć na spotkanie z delfinami;
  • szesnastoletniej Pauliny, która marzy o profesjonalnym aparacie cyfrowym;
  • ośmioletniej Joasi, która chce pojechać do Disneylandu;
  • szesnastoletniej Hani, która marzy, by zobaczyć SPA w Portugalii;
  • dziewięcioletniego Michała, który chciałby dostać nowoczesny telewizor plazmowy;
  • siedemnastoletniego Piotrka, który marzy o profesjonalnym sprzęcie DJ-a;
  • szesnastoletniego Damiana, który chciałby kibicować swojemu ulubionemu klubowi FC Barcelona na stadionie Camp Nou.

Warto też dodać, że Fundacja co roku organizuje Ogólnopolski Dzień Marzeń, do czego zainspirował ją 9 letni Marzyciel. Do tej pory odbyły się już dwa takie dni, podczas których oprócz spełniania marzeń udało się zebrać m.in. dużo litrów krwi dla dzieci. Najbliższy Dzień Marzeń już w maju 2011 roku.

Wśród głównych postaci dzisiejszej konferencji znaleźli się także polscy blogerzy, zajmujący się w swoich serwisach m.in. tematyką reklamy w mediach: Natalia Hatalska (hatalska.com) i Maciej Budzich (blog.mediafun.pl). Biorą oni udział w kampanii Microsoft, towarzyszącej akcji spełniania marzeń, której hasło brzmi: "każdy kto kupuje legalne oprogramowanie wspiera realizację marzeń dzieci". Kampania dedykowana jest promocji korzystania z legalnego oprogramowania i zwróceniu uwagi społeczeństwa na konieczność ochrony własności intelektualnej.

Blogerzy wyrazili zadowolenie, że ich internetowa działalność zaczyna mieć coraz większe znaczenie wśród społeczeństwa, co zostaje dostrzeżone przez korporacje, dzięki czemu mogą być częścią akcji realizującej takie szczytne przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że połączenie mikroskali i działalności blogerskiej z działaniami dużych firm i fundacji w przyszłości jeszcze zaowocuje - podsumował udział blogerów w konferencji Maciej Budzich (Mediafun).

Więcej na temat Fundacji "Mam Marzenie" znajdziecie na stronie www.mammarzenie.org

Natomiast akcję charytatywną Microsoftu „Windows 7 spełnia 7 życzeń” można monitorować na specjalnej stronie Windows 7 na Facebooku: facebook.com/Windows.Polska w zakładce Marzenia.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Zwycięstwo RIAA nad LimeWire