Czy umieszczenie zdjęcia w portalu społecznościowym jest wyrazem kreatywności? Dlatego, że sobie nie ufamy, powstają bariery do bycia kreatywnym i innowacyjnym człowiekiem – wynika ze wstępnych badań przedstawionych podczas zeszłotygodniowej konferencji PARP.
W miniony piątek odbyła się konferencja „Kreatywny pracownik. Kapitał dla innowacyjnej organizacji”, zorganizowana przez IBC GROUP Central Europe Holding S.A. & Public Profits Sp. z o. o. oraz Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Spotkanie to było okazją do przedstawienia pierwszych wyników badania „Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki”, czyli odpowiedzi na pytanie, jak bardzo innowacyjność wpływa na procesy ekonomiczne.
Ze wstępnych badań wynika, że czynnikiem pobudzającym kreatywność i innowacyjność jednostek stają się nowe media i technologie. Dobrym przykładem ma być technologia Web 2.0, która zmienia tradycyjne relacje między osobami komunikującymi się.
Głównym czynnikiem sprzyjającym kreatywności i innowacyjności jest pewien typ kultury organizacyjnej. Chodzi o takie cechy, jak:
Otwartość organizacji na innowacyjne i kreatywne projekty opiera się na wierze, że można osiągnąć efekt innowacyjny, nie zmieniając zasad funkcjonowania organizacji, a tylko wyposażając pracowników w określony rodzaj kompetencji i umiejętności.
Z badań wynika także, że największymi barierami blokującymi kreatywność i innowacyjność jest niski poziom wzajemnego zaufania jednostek i niski poziom kapitału społecznego. Ostateczne wyniki badań mają zostać opublikowane w grudniu br.
Według prof. UAM dr. hab. Marka Krajewskiego tym, co hamuje kreatywność w Polsce, jest brak funduszy na badania. Edwin Bendyk z Collegium Civitas opowiedział o wynikach badań Jerzego Hryniewicza z 2007 roku. Z ówczesnych badań wynika, że 81,4% pracowników z wykształceniem zasadniczym oczekuje, że szef będzie mówił, co mają robić. Co ciekawe, kiedy to pytanie skierowano do osób z wykształceniem wyższym, okazało się, że aż 48,1% myśli podobnie.
Edwin Bendyk zauważa także, że każde zdjęcie umieszczone w portalu społecznościowym jest wyrazem kreatywności internauty. Zdaniem Edwina Bendyka młodych ludzi z USA charakteryzuje sześć razy większa aktywność w internecie niż ich polskich rówieśników. Najszybciej rosnącą grupą są tymczasem osoby w wieku... powyżej 65 lat.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|