Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Premiery w internecie szybciej niż w sklepach

GazetaPrawna.pl 12-10-2010, 22:12

Internetowe serwisy wideo na żądanie coraz częściej oferują filmy szybciej, niż pojawiają się one w sprzedaży na płytach DVD czy Blu-ray.

Zasada rządząca rynkiem dystrybucji filmów była dotychczas święta: najpierw premiera w kinie, potem sprzedaż na DVD i Blu-ray, później wypożyczalnie i na końcu telewizje. Internetowe serwisy wypożyczające filmy długo były na końcu tej listy. TVScreen, a wcześniej Onetowi, udało się przeskoczyć kilka miejsc do przodu w tej kolejce.

Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie trwająca już od dłuższego czasu współpraca z amerykańskimi wytwórniami, które coraz chętniej udostępniają swoje zasoby w sieci. TVScreen współpracuje m.in. z Universal Pictures, VoD.onet.pl z Warner Bros. Zagraniczne filmy oferują też ich konkurenci – należąca do Grupy Polsat Ipla (m.in. Warner Bros.), a także Iplex.pl.

Szybsze premiery to kolejna próba, jaką internetowe wypożyczalnie podjęły w celu przekonania do siebie klientów. Chodzi o to, aby ci ostatni przestali filmy nielegalnie ściągać z sieci, a zaczęli za ich oglądanie płacić.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Video: Premiery w internecie szybciej niż w sklepach

Michał Fura

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Intel bije rekord