Merlin.pl to atrakcyjny kąsek nie tylko dla Empiku, ale również firmy redcoon Polska, która poinformowała dziś o chęci zakupu tego polskiego sklepu internetowego. Redcoon próbuje wstrzelić się w transakcję przejęcia Merlina przez Empik Sp. z o.o., która obecnie jest obiektem analiz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Brak zgody UOKiK na fuzję może okazać się kartą przetargową w rękach redcoon.
8 lipca 2010 poruszenie w polskiej branży e-commerce wywołały informacje o zawarciu umowy inwestycyjnej pomiędzy Empik Sp. z o.o. (NFI EMF) a spółką Merlin.pl SA. Może ona wejść w życie, dopiero gdy zgodę wyrazi Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Protesty wydawców książek i branży muzycznej, dają podstawę do opinii, że do przejęcia może nie dojść.
Decyzja redcoon Polska o chęci zakupu Merlin.pl została podjęta w centrali przez spółkę matkę polskiego oddziału - redcoon GmbH. Jak zapewniają przedstawiciele spółki zainteresowanej nabyciem sklepu, wartością jest dla niej nie tylko marka Merlin.pl, ale także pracownicy firmy. Polski redcoon już wcześniej wyrażał w imieniu grupy zainteresowanie zakupem, nie tylko związanego z Merlin.pl sklepu e-cyfrowe.pl, lecz przede wszystkim sklepu Merlin.pl.
- Jesteśmy zdania, że sklep ten, jak żaden inny, pasuje do profilu naszej działalności, gdyż wysoka jakość usług prezentowana przez Merlin.pl jest również priorytetem w naszej działalności. Ponieważ umowa pomiędzy Empikiem a Merlin.pl jest dopiero przedwstępna, ponownie zgłaszamy nasz akces na zakup sklepu Merlin.pl – mówi Magdalena Zomrowska, prezes redcoon Polska Sp z o.o.
Postępowanie wobec przejęcia Merlin.pl przez Empik Sp. z.o.o. trwa. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbada, czy skutkiem fuzji nie będzie monopol na rynku sprzedaży książek, filmów i muzyki. Jak tłumaczy rzecznik UOKiK, to nie jest kwestia kilku dni, ale kilku tygodni.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*