Pomimo że wielu użytkowników skarży się na powolne działanie Flasha i innych dodatków, praktycznie każdy internauta surfuje w sieci z użyciem przeglądarki uzbrojonej w co najmniej kilka rozszerzeń.
reklama
Z raportu Gemius SA dotyczącego popularności rozszerzeń dla przeglądarek wśród polskich użytkowników wyłania się bardzo jednolity obraz zainteresowań internautów. Aż 99,4% przeglądarek wzbogaconych jest o plugin Shockwave Flash używany między innymi do wyświetlania reklam, ale także wielu gier internetowych oraz filmików ze stron takich, jak YouTube czy Patrz.pl.
Drugie najpopularniejsze rozszerzenie to Adobe Acrobat (83,8%), zaś czołówkę zamykają dwa produkty Microsoftu: Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library (70,7%) i Microsoft DRM (70,5%) oraz plugin Java (69,3%). Co ciekawe, wtyczka Flash niezbędna do działania wielu chętnie odwiedzanych serwisów króluje pod względem popularności na wszystkich badanych platformach (Windows: 99,4%, Linux: 97,8%, Mac OS: 100%).
Jeszcze ciekawiej przedstawia się średnia liczba zainstalowanych rozszerzeń na jednego użytkownika. Wydaje się, że internauci instalują dodatki, tylko gdy jest taka konieczność, jednak przeciętny polski użytkownik posiada ich aż 10. To znacznie więcej niż moglibyśmy się spodziewać po kraju, gdzie aż sześć milionów osób to internetowi analfabeci.
Z raportu wynika jeszcze jedna ciekawa informacja. Liczba zainstalowanych dodatków jest ściśle powiązana z popularnością platformy, na której działa przeglądarka. Użytkownicy Windowsa posiadają zwykle najwięcej pluginów, podczas gdy na Linuksie przeglądarki wyposażone są najczęściej w 5 wtyczek.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|