Aż 40% użytkowników komputerów i innego sprzętu cyfrowego uważa, że utrata danych to rezultat błędu człowieka - wynika z badania firmy Kroll Ontrack, które objęło 17 krajów Europy, Azji i Ameryki Północnej, w tym także Polskę. Wynik ten zdecydowanie różni się od uzyskanego w 2005 roku, kiedy to tylko 11% badanych wskazało ten właśnie czynnik.
reklama
Kolejną najczęściej wymienianą przyczyną utraty danych była awaria sprzętu (29%), w badaniu sprzed pięciu lat wybierana aż w 56%. Co ciekawe, mimo wskazań respondentów, inżynierowie laboratoriów Kroll Ontrack w ostatnich latach zanotowali znaczący wzrost przypadków utraty danych mających związek z awarią sprzętu bądź systemu.
Znacznie niższe wskazania dotyczyły utraty danych wskutek działania szkodliwego oprogramowania. Przyczynę tę podało około 7% respondentów, o 3% mniej niż pięć lat temu. Inna sprawa, że choć dziewięć na dziesięciu ankietowanych padło ofiarą utraty danych, niemal co piąty z nich nie wiedział, co było jej przyczyną. Według Kroll Ontrack wynik ten jasno wskazuje na potrzebę gruntownej edukacji użytkowników w kwestiach bezpieczeństwa zasobów cyfrowych.
Ankieta została przeprowadzona w okresie kwiecień – czerwiec 2010 roku. Wzięło w niej udział 2000 respondentów z 17 krajów Europy, Azji i Ameryki Północnej. Wśród badanych znaleźli się użytkownicy prywatni oraz przedstawiciele biznesu, instytucji publicznych (w tym rządowych) oraz partnerzy i resellerzy rynku IT.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*