Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Telewizje kablowe: Połączą się, by walczyć z TP SA

GazetaPrawna.pl 23-06-2010, 10:26

Najwięksi gracze na rynku kablówek – UPC Polska, Vectra i Multimedia – szukają okazji do przejęć i rozwoju oferty. Na ich celowniku jest czwarty co do wielkości operator – Grupa Aster.

Wszyscy najwięksi operatorzy od dawna przyznają, że są zainteresowani konsolidacją, ale nie chcą mówić o szczegółach. Prowadzimy szereg rozmów, na różnym poziomie zaawansowania. Wszystkie opatrzone klauzulą poufności – mówi Krystyna Kanownik, rzecznik Multimediów, trzeciego co do wielkości operatora.

Łączenie sił to jeden ze sposobów obrony pozycji na rynku przed konkurencją – agresywnie walczącą o klientów usługami telewizyjnymi w miastach Telekomunikacją Polską oraz platformami satelitarnymi Cyfrowym Polsatem, który oferuje już dostęp do internetu, a także Cyfrą+ i n. Tymczasem polski rynek kablowy – jak podkreśla Patrycja Gołos, dyrektor w UPC Polska – jest bardzo rozdrobniony: z TP i trzema platformami walczy aż 500 operatorów różnej wielkości. Konsolidacja branży jest zatem niezbędna, aby uzyskać efekt skali, móc dalej się rozwijać oraz skutecznie konkurować z innymi graczami na rynku – dodaje.

Ale zanim dojdzie do przejęć, operatorzy szykują się do jesiennej walki o klientów nowymi usługami. Większość nowości owiana jest na razie tajemnicą, ale klienci mogą spodziewać się kolejnych kanałów (także w HD), niższych cen oraz poprawy szybkości oferty dostępu do sieci. (...)

Fuzja między Aster a Vectrą, UPC Polska lub Multimedia to tylko jedna z wielu potencjalnych transakcji, do której może dojść na rynku telekomunikacyjnym wartym ponad 40 mld zł rocznie.

 

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Telewizje kablowe: połączą się, by walczyć z TP SA

Michał Fura

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *