Internauci częściej niż osoby niekorzystające z sieci znajdują dobrą pracę lub dodatkowe zajęcie i łatwiej im o awans - wynika z badania Diagnoza Społeczna 2009. Wygląda też na to, że istnieje związek między korzystaniem z sieci a przedsiębiorczością.
Wśród internautów badanych w ramach Diagnozy Społecznej 2009 odsetek bezrobotnych kształtował się na poziomie 4,8%. Był o 2,4 punktu procentowego niższy niż w przypadku osób nie będących użytkownikami sieci. Z grupy osób, które w 2007 roku były bezrobotne lub nieaktywne zawodowo, internauci dwa razy częściej podejmowali zatrudnienie.
Korzystanie z internetu może mieć związek z poprawą sytuacji zawodowej osób już pracujących. Jego użytkownicy częściej znajdują lepiej płatną lub dodatkową pracę – 15% w stosunku do 6,1% pracujących, a niekorzystających z internetu. Ci pierwsi mają także trzy razy większe szanse na awans.
Internauci znacznie częściej podnoszą swoje kwalifikacje z myślą o możliwości lepszych zarobków. Podczas gdy wśród osób nie będących użytkownikami sieci zaledwie 3,5% zdobyło w 2008 roku nowe kwalifikacje, to w przypadku internautów wskaźnik ten wyniósł 24%. Osoby korzystające z sieci trzy razy częściej decydowały się także na uruchomienie własnej działalności gospodarczej.
Nie są to pierwsze badania wskazujące na związek pomiędzy korzystaniem z sieci i czymś, co można nazwać "życiową zaradnością". Wyniki badania "Mobilność 2010" przeprowadzonego z inicjatywy iPlusa pokazały, że możliwość korzystania z internetu mobilnego daje poczucie większej "efektywności osobistej".
Interpretując wyniki podobnych badań, warto pamiętać, że trudno w tym przypadku powiedzieć, co jest przyczyną, a co skutkiem. Może być tak, że korzystanie z internetu wpływa pozytywnie na sytuację zawodową. Możliwe też, że osoby w lepszej sytuacji zawodowej częściej korzystają z sieci i stąd takie wyniki.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|