Co czwarty sprzedany w tym roku telewizor trójwymiarowy ma mieć logo LG. Firma chce sprzedać ich około miliona. Czy nowa technologia stanie się hitem zakupowym najbliższych lat? Wciąż jest wiele niewiadomych.
reklama
Zaledwie dwa dni temu podaliśmy informację o tym, że koreańscy naukowcy opracowali książki 3D - umieszczone w nich obrazki sprawiały wrażenie trójwymiarowych, gdy patrzyło się na nie przez specjalne okulary. To wciąż jednak wydaje się być pieśnią dalszej przyszłości. Hitem nadchodzących lat mogą być telewizory 3D.
Ich sprzedaż w tym roku może osiągnąć poziom 3,8 milionów sztuk. Co czwarty z nich ma posiadać logo firmy LG. Ta ogłosiła właśnie swoje plany odnośnie nowych telewizorów. Konkuruje ona przede wszystkim z inną południowokoreańską firmą - Samsungiem oraz japońską Sony. Już teraz LG zajmuje drugie miejsce wśród producentów zwykłych odbiorników telewizyjnych.
Firma spodziewa się, że w przyszłym roku nabywców znajdzie aż 13 milionów telewizorów 3D. Rozwój rynku może napotkać jednak pewne bariery. Wśród nich ważną jest niewątpliwie cena - wchodzący w przyszłym tygodniu do sprzedaży w Korei Południowej model LX9500 kosztować ma ponad 4 tysiące dolarów amerykańskich.
Oferta filmów także nie zachwyca - są one bowiem znacznie droższe w produkcji niż te zwykłe. Do tego trzeba zaopatrzyć się w specjalne okulary. Nie jest wykluczone, że technologia ta przeznaczona będzie dla bogatszych konsumentów. Ci mniej zamożni korzystać będą z niej w kinach.
"Avatar" jest najlepszym przykładem na to, że produkcja taka może być opłacalna. Problem tylko w tym, że film może nie cieszyć się tak dużym zainteresowaniem, gdy trafi na płyty. Czy podobny sukces osiągnie "Alicja w Krainie Czarów"? Na odpowiedź przyjdzie nam chwilę jeszcze poczekać.
Warto też pamiętać, że z podobnymi problemami boryka się nadal rynek płyt blu-ray. Mimo że na rynku dostępnych jest już kilka modeli oraz pewna liczba filmów, nadal format ten nie jest zbyt popularny. Technologie potrzebują jednak czasu, by masowo trafić pod strzechy.
Koreańska firma chce także zwiększyć swój udział na rynku telewizorów LCD - z 11 w zeszłym do 15 procent w tym roku. Sprzedaż ma osiągnąć poziom 25 milionów urządzeń.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*